6 Temmuz 2012

Hayırlı Cumalara İnşallah



Selamlar olsun,nasılsınız?
Dallar kiraz hava sıcak yaz canım diye giriş yapamıyorum zaten dallar kiraz hava sıcak birde ben kafanızı şişirmeyim,zaten bloguma bir şey ekliyemiyorum bende moral sıfırın altında,,,Memleket gündemi zaten ortada malumunuz,,,evdeki pc nin azizliğine uğradım resimlerimi düzenleyip ekleyemiyorum inşallah bu durum çarçabuk düzelir,,,,ben en iyisi size şurdan bir meyve suyu ikram edeyim,serin serin içe durun...
Sonra çekimleri Gelibolu'muzda yapılan Düşman kardeşler dizisi dün akşam yayına girdi ilk bölümünü izledik büyük bir merakla,,,bir trakya entrikası adı altında tanıtımları yapılmıştı ama bizim Gelibolu'muzun Trakya ile hiç alakası yok ki :)
Bir kere Ben doğma büyüme Gelibolu'luyum,orjinal Gelibolu'luyum yani,,,dizi oyuncuları azcık normal halkın içine önceden karışıp nasıl konuştuğuna baksalarmış keşke,daha Gelibolu'lu konuşurlardı o zaman,,,konuşmaları çok abartılı,yapmacık,sanki Ata Demirer'in Eyvah Eyvah filminin setinden fırlamış gibiydi oyuncular,,hoş Ata Demirer'in filmindeki konuşmalarda o yöreyi yansıtmıyordu,çünkü çok Ezine'li gördük ama hiç biri öyle konuşmuyor...Orası beni bağlamaz gerçi şu anki konumuz bu düşman kardeşler dizisi Gelibolu'da çekilip,bizim yörenin halkını tanıtacaksa altına Trakya entrikası yazmayacaktı,Trakya daha çok Edirne,Keşan,Kırklareli, tarafı kalıyor,artı oranın insanları bile artık günümüzde öyle konuşmuyolar,,,dizidekilerin şivesi,şimdi roman (çingene) desem hiç değil,o kardeşlerime hakaret olur,onlar gayet normal konuşurlar ağızlarını kaydırmadan,,,muhacirler gibi desem değil,Dedemler nenemler iki tarafta Bulgaria'dan göçmüşler tam trakya ama onlarda öyle konuşmazdı,
daha böyle korudağ civarı Evreşe tarzı konuşma desem hayır değil,biz en fazla beya,kızanım,paşam,gidiyom,geliyom, tarzı konuşuruz,oda sürekli değil,üstelik ben o tarz çok güzel yazarım,şimdi iki dakkada yazı dilini size çeviricem ayıp olacak :) Sanki biraz Akasya Durağındaki Osman aga gibide konuşuyolar ne tarafın şivesini yapmışlar anlayamadım anladığım tek şey O şive bizim değil :(
Ama bizi bilen bilir Gelibolu'ya gelenler bilir hiç bir Gelibolu'lu o dizi oyuncuları gibi konuşmaz!...
hele oğulları Ahmet karakteri o kadar abartılıki,çocuğun konuşmalarına takılmaktan espirileri kaçırdım,anneleri Azimet biraz yaptı konuşmayı,babaları biraz roman ağzına kaydırdı,,,diğer kızlar falan hiç olmamış beğenmedim hem bir izleyici hemde bir Gelibolu'lu olarak,o aile bence Gelibolu'ya başka bir yerden göç edip yerleşmiş aile has Gelibolu'lu değiller....
Artı birde Gelibolu'da beşik kertmesi yokki,Azimet hanım yeğeniyle oğlunu beşik kertiği yapmıştık dedi laf arasında,,,,,artı sonra uzak çekimler net değil pusluydu,kameraların ayarı net değildi,her zaman yürüdüğümüz gezdiğimiz yerler hiç net çıkmamış kamerada,birde senaryo normal klasik eski senaryolardan tipik yeşilçam filmi,adam İstanbul'a gelir mutlaka bir İstanbul'lu tarafından dolandırılır,abim safya taşradan gelmişya,İstanbul'lu çocuğumuzda İstanbul kaldırımı çiğnemiş hayatı yalamış yutmuş,adamdan sağılacak Manda diye bahsediyor,ama zannımca topuğu deldirmekten kurtulamayacak :)
İlk bölüm için benim görüşlerim bu kadar katılır yada katılmazsınız,bakalım belki diğer bölümlerde diksiyonları değişir oyuncuların,daha normal konuşmaya başlarlar belli olmaz,diğer eleştirilerede bakmak lazım...bunlar benim kendi fikrim,,,ama bu fikrimi düşman kardeşler dizisinin sitesindede paylaşacağım :)

Ben gidiyorum  kendinize iyi bakın,Cumanız hayrolsun hayırla dolsun,gönlünüzden geçen muratlarınız hayırlıysa kabul olsun,,,çoktandır kimseye ziyarete gidemiyorum farkındayım,kusura bakmayın,,,
hoş kalınnn,selamlar olsun :)



13 yorum:

Yıldız dedi ki...

hayırlı cumalar canım............

eviminnuru dedi ki...

HAYIRLI CUMALAR:)

BİRİNCİSİN dedi ki...

HAYIRLI CUMALAR:)

N.Narda dedi ki...

Şive tiyatro eğitiminde önemli bir ders konusu bildiğim kadarıyla ama böyle sağdan soldan kırpma insanlarla film çekmeye çalışınca böyle oluyor işte, rezil oluyorsun yerlisine :) Lehçe,şive,ağız... kim kaybetmiş ki bulsun bizim "oyuncularımız" :))

N.Narda dedi ki...

menekşen de çok güzel açmış bu arada. ne güzellik.

bir kase lezzet dedi ki...

HAYIRLI CUMALAR..
SENİN TATLI DİLİN YETER CANIM...

Yusufsan21 dedi ki...

Hayırlı Cumalar abla. Nasılsın, iyisindir inşallah. :) (Geç oldu biraz ama kusura bakma olur mu, kardeşin bu aralar biraz işlerde güçlerde)

Gelibolu17 dedi ki...

Yıldız, hoşgelmişsin bloggerin yıldızı,nasılsın? selamlar....

Gelibolu17 dedi ki...

Eviminnuru,
sağolasın canım,sevgiler :)

Gelibolu17 dedi ki...

Birincisin,
teşekkür ederim canım,,selamlar :)

Gelibolu17 dedi ki...

N.Narda,
çok haklısın,,,menekşem şimdi yok kuruttum kendisini,zaten ben menekşe yetiştirmeyi beceremiyorum oda kurudu maalesef,fotoğraf arşivimden,,,teşekkürler,selamlar olsun :)

Gelibolu17 dedi ki...

Bir kase lezzet,
seninde öyle canım,,,teşekkürler,selamlar :)

Gelibolu17 dedi ki...

Yusuff,
sağolasın,geç olsunda güç olmasın boşver,iyi olmana sevindim,,,işin gücün rast gitsin inşallah her zaman...Ben iyiyim çok şükür :) Selamlar olsun kardeşime....

Gelibolu'm