29 Mayıs 2012

Organik Marul/Maydanoz Bunlar :)

Şurda size bir pazarcı elektiriği vereyimmi iki dakkada,dışarda felaket derecede yağmur yağıyor ve ben bugün salı pazarına gidemedim hala,bu saat olmasına rağmen,,,,ara sıra dolu atıyor ve bardaktan değil sanki kovadan döker gibi yağmur yağıyor dışarda,gök gürlüyor şimşek çakıyor ama korkmuyorum çünkü oğluşlarım evde :)
Yalnız başıma olsam belki korkardım ama şükür yalnız değilim Allah kimseyi yalnız komasın,ne demişler "yalnızlık Allah'a mahsustur" neyse efenim ben üşenmeyip yağmur resmide çektim,hatta evimin önünden yolu nasıl sel götürdüğünüde fotoladım emme şu an onları eklemiyeceğim cinslik olsun diye hava günlük güneşliyken yayınlayacağım :) çünkü neredeyse Mayıs ayının tamamını yağmurlu geçirdik gece gündüz yağıyo rahmet benki yağmuru çok severim,hayırlı rahmet yağsın ama bu aralar biraz fazla oldu :))
 Neyse gelelim sadede ben size en organiğinden balkonda yetiştirdiğimiz marul/maydanoz/biber lerimi gösterecğim,,,biberlerimiz daha büyüyolar ama marullaırm maydanozlarım oldu yiypruz afiyetle :) aslında kekik ve nanede ekmiştik ama onların tohumumu çürük çıktı yoksa yerlerinimi sevmediler bilemiyorum çıkmadılar :(
Ama varya evde içine marul aşılanmadık yoğurt kovası,dondurma kutusu,hatta tava bile kalmadı :)
az sonra resimde görceksiniz atmaya hazırlandığım bir tavam vardı onun içine bile tohum ektim onlar bile çıktılar hala haşlanmayı bekliyolar :) Eşim bu yıl netten almış tohumlarımızı bu yıl dediysem yanlış anlaşılmasın öyle her yıl balkona bişeyler ekmiyorum çiçek harcinde bahçeli evdeyken bahçemizi boş bırakmıyorduk ama şimdi 3. katta özendik ancak bu kadar oldu,ama kısmetse seneye gene ekmeyi istiyorum çünkü marullarımı ve maydanozlarımı çok çok sevdim,pencerelerimin önüne dizdim onları acayip gözümüz gönlümüz açıldı...yaşlanıyomuyuz ne :) işin şakası gerçekten çok eğlenceli bir şey tavsiye ediyorum,,,,şu marketlerde satılan hazır bitki karışımlarınıda gördüm ama onları denemedim,bir ara onlarıda deniyeceğim,,,bizim toprak arayıp bulmamız,küçücük balkonumuzda o toprakları muhafaza edip saksılara paylaştırıp sonra içinden çıkacak yeşilliklerimizi beklememiz oldukça heyecanlıydı :) hepsini burdan anlatmıyoruz :) Yerimiz dar :)
Neyse sizi benim en orrrrganik yeşilliklerimle başbaşa bırakıyorum,,,amanınnn ben onlardan ne kısır'lar,ne çiğköfte'ler ne salatalar yaparımda yerim :) Afiyet olsunnn,ellerimize emeklerimize sağlık...

Tohumların çıkmasını beklemek sabırla,her gün sulamak,,,,,beklemek,ve boy göstermeye başladılar...

Maydanoz/Marul/Biber

İnsan isterse demekki tavada bile marul yetiştirebiliyormuş :) Yaş 38 bunuda gördük :)

Çok güzeller :)

Pencere önünde sıra sıra güzeller :)


Fazla söze gerek yok :)

Yemyeşil :)



9 yorum:

N.Narda dedi ki...

Vallahi en iyisini yapmışsınız, dün otobüste gelirken bir bayan şahit olduklarını anlatıyordu,yetiştirici arkadaşları salatalık,domates,çilek...ne varsa hepsine büyüme hormonu kattıklarını itiraf etmiş. Evde yetiştiriyoruz biz artık her şeyi diyordu...

Noblesse dedi ki...

ben de yetiştirmek istiyorummmmmmmmmmmmmm, çok kıskandım.

gelibolu17 dedi ki...

N.Narda,
tabikide katıyorlar her ne kadar hepsi itiraf etmesede...İnanki satın aldığımız marullardan çok güzel bir tadı var ve körpecikler :)


Noblesse,
kıskanmaaaaaaaa,yetiştirmeye başla ilk fırsatta :)

eda dedi ki...

gulcancim ne oluyor ya artik kahve içmiyoruz ayran içiyoruz anlasilan!!!
nerelerdesin yahu , artik çekirgene ugramaz oldun!bir kusur mu isledik :(
neyseki anlasilan epey bir yogunmussun ,ne onlar ya! gorumcem gibi mubarek balkonunu bahceye cevirmissin,
ya ... benim bir bahcem var kocaman ilgilenemiyorum, anlasilan sen bu isi iyi becericeksin, gel bosuna eski tavalarla ugrasma benim bahçeyi yesert yahu hemde serile serpile tam senlik , ne olur ! ne olur !
Ustelik annemden, surekli azar isitiyorum, ilgilenmiyorum diye,kimisi yok ah ceker, kimisin bulmus beceremez vah ceker,beni kurtarmis olursun,hem sendeki bu cosku kesin beni de heveslendirir, ve belkide becerikli bir bahcivan olur çikarim ha ! ne dersin !gercekten saka bir yan, seni imrenir gibi oldum ha ,hele su tavada marul yetistirmen varya : bayildim !
toh toh toh ya gercekten ben çok beceriksizim yahu !...
ben bahceyi satip,eski tava almaya gidiyorum hemen ;))) optum , hemde bir tava dolusu !

birincisin dedi ki...

Maşallah,arkadaşım.Gönül isteyince balkon bile bahçe olmuş ne güzel..Her insanın harcı değildir,tavada marul yetiştirebilmek tekrar maşallah sana. Salataya ,kısıra kendi yetiştirdiğin sebzeleri katmak lezzetini artırıyor:)Mis gibi doğal içine sine sine ağız tadı ile yersiniz inşallah.Selamlar,sevgiler:))

Naliya dedi ki...

gülcanım roka ekmemişmisin ...

gelibolu17 dedi ki...

Leyla'm,canım hoşgelmişsin....evet roka ekmedim,ama hazırda tere tohumum var onu ekerim belki sonra senin içinde roka ekerim :) selamlar


ve diğer yorum bırakan arkadaşlarım,,,çok teşekkürler güzel görüşleriniz ve yorumlarınız için,,,,sevgiler

gül dedi ki...

Balkon bahcene bayıldım,maşallah kardeşim;Ne güzel yeşillikler bunlar böyle :) bakındım sağa sola Çay bulamıyınca bende biberli susamlı zeytınyağına ekmek banip maydanozlarıda arasına koyup,koyup yedim :) Hakkınızı helal edin.Allah'a emanet olun

gelibolu17 dedi ki...

Gül abla,
hoşgelmişsin..çok hoşsun :) limonda sıksaydın daha güzel olurdu,susam değil ama onlar kekik :)
Çay demlerim ben sana ya istediğin çay olsun ne demek...sende hakkını helal et,en güzele emanet ol,selamlar

Gelibolu'm