22 Haziran 2011

Mim'den Cin Çıktı !...

"Kapıldım gidiyoruuuum,mimlerin rüzgarınaaaaaa,
eyyy blogcanlar diyorum,hazır olun sorulara
".....

Yok ya öyle değildi bu şarkı,yoksa şöylemiydi,

"Mimlene,mimlene ne hale geldik,her mimzedeyi biz dost bildik,
geçti mimler bir su gibi,neredeydik,nerelere geldik
",,,,

Böylede değildi,neyse cin çarpmışa dönmeden ben, henüz tuzumda kuruyken yazayım mim yazımı paşa paşa sonra gidip işlerimi halledeyim :)

Zaten ben küçükkenden beri Alaaddin'in sihirli lambasına acayip bi şekilde kin kapmış vaziyetteyim,çıka çıka karşıma mimde çıktı,zaten başka yerde çıksa şaşardım :)Hazır yakalamışken kendisine sorayım,yaw cin kardeş sen o lambanın içine nassıl sığıyosun?ne yiyip ne içiyosun?sonra eğitim,öğretim hayatını nasıl sürdürüyosun?sonra sosyal hayatın ne alemde,iş güç durumları nasıl?millet işsizlikten kırılırken,sen nasıl yüzyıllardır aynı işte çalışıyosun?Emekli olmayı düşünmüyomusun,sen emekli, olda yerine yeni işçiler alınsın :)Zaten güzel memleketimde emekli olupta hala aynı işte çalışanlar yüzünden gençlerin büyük bir çoğunluğu işsiz dolaşmakta :)
Karşıma çıktığınada,çıkacağınada pişman olacak bu cin bu gidişle :)

Meleğim Bana bir mim hediye etmiş,sağolsun,kendisine teşekkür ediyorum,yanaklarından öpüyorum :)

Mim Konusu; Bir Lamba Cini Çıksa Karşınıza !?

" Dile Benden Ne Dilersen Sahip " Dese, Bir Tek Dilek Hakkınız Ve Düşünmek İçin de 1 Saatiniz Olsa;
Demiş....
Aynen yukarda yazdıklarımı söylerdim,Binbir Gece Masalları bunlar,
çocukluğumdan anı kalan hoş masallar,adı üstünde masal....
Biz geçelim gerçek hayata...

"Ben insanları ve cinleri ancak bana ibadet etsinler diye yarattım." (Zariyat sûresi, ayet:56)Ayeti Kerimesi karşımızda dururken,"


ayrıca

"Sizi sadece boş yere yarattığımızı ve sizin hakikaten huzurumuza geri getirilmeyeceğinizi mi sandınız?" (Mü’minûn, 23/115)Ayeti Kerimesi varken,

CİN SURESİ

72-el-CİNN

Mekke'de nâzil olmuştur: 28 (yirmisekiz) âyettir. Cinlerin Kur'an dinleyip hidayete geldikleri anlatıldığından, sûre bu ismi almıştır. Hz. Peygamber, amcası Ebu Talip ve eşi Hz. Hatice'yi kaybettikten sonra Tâif'e gitmiş, orada çirkin davranışlarla karşılaşmıştı. Bu sıralarda Kureyş müşrikleri de müslümanlara karşı düşmanlıklarını iyice arttırmış bulunuyorlardı. işte Tâif dönüşünde nâzil olarak Resûl-i Ekrem'e teselli veren bu sûre, yalnız insanların değil, cinlerin de Kur'an'a tâbi olduklarını bildiriyor, İslâm'ın muzafferiyetini müjdeliyordu.

Rahmân ve Rahîm (olan) Allah'ın adıyla.

1. (Resûlüm!) De ki: Cinlerden bir topluluğun (benim okuduğum Kur'an'ı) dinleyip de şöyle söyledikleri bana vahyolunmuştur: Gerçekten biz, hârikulâde güzel bir Kur'an dinledik .

2. Doğru yola iletiyor, ona iman ettik. (Artık) kimseyi Rabbimize asla ortak koşmayacağız.

3. Hakikat şu ki, Rabbimizin şânı çok yücedir. O, ne eş ne de çocuk edinmiştir.

4. Doğrusu bizim beyinsiz olanımız (iblis veya azgın cinler), Allah hakkında pekaşırı yalanlar uyduruyormuş.

5. Halbuki biz, gerek insanlar gerekse cinler Allah hakkında asla yalan söylemezler, sanmıştık.

6. Şu da gerçek ki, insanlardan bazı kimseler, cinlerden bazı kimselere sığınırlardı da, onların taşkınlıklarını arttırırlardı.

7. Onlar da sizin sandığınız gibi, Allah'ın hiç kimseyi tekrar diriltmeyeceğini sanmışlardı.

8. Doğrusu biz (cinler), göğü yokladık, fakat onu sert bekçilerle, alev huzmeleriyle doldurulmuş bulduk.

9. Halbuki, (daha önce) biz onun bazı kısımlarında (haber) dinlemek için oturacak yerler (bulup) oturuyorduk; fakat şimdi kim dinlemek isterse, kendisini gözetleyen bir alev huzmesi buluyor.

10. Bilmiyoruz, yeryüzündekilere kötülük mü murat edildi, yoksa Rableri onlara bir hayır mı diledi?

11. Gerçekten biz, -kimimiz sâlih kişiler, kimimiz ise bunlardan aşağıda olmak üzere- türlü türlü yollar tutmuştuk.

12. (Artık) şu gerçeği şüphesiz anladık ki, biz yeryüzünde bulunsak da Allah'ı âciz bırakamayacağız, başka yere kaçmakla da elinden kurtulamayacağız.

13. Doğrusu biz, o hidayeti (Kur'an'ı) işitince ona iman ettik. Kim Rabbine iman ederse, artık ne bir (ecrinin) eksikliğe uğratılmasından ne de haksızlık edilmesinden korkar.

14. İçimizde, (Allah'a) teslimiyet gösterenler de var, hak yoldan sapanlar da var. Teslimiyet gösteren kimseler, doğru yolu arayanlardır.

15. Hak yoldan sapanlara gelince, onlar cehenneme odun olmuşlardır.

16. Şayet doğru yolda gitselerdi,onlara bol su verirdik.

17. Bu hususta kendilerini denememiz için , Kim Rabbinin zikrinden yüz çevirirse, (Rabbin) onu gitgide artan çetin bir azaba uğratır.

18. Mescidler şüphesiz Allah'ındır. O halde, Allah ile birlikte kimseye yalvarmayın (ve kulluk etmeyin).

19. Allah'ın kulu, O'na yalvarmaya (namaza) kalkınca, neredeyse onun etrafında keçe gibi birbirlerine geçeceklerdi.

20. (Resûlüm!) De ki: Ben ancak Rabbime yalvarırım ve O'na kimseyi ortak koşmam.

21. De ki: Doğrusu ben (kendi başıma) size ne zarar verme ne de fayda sağlama gücüne sahibim.

22. De ki: Gerçekten (bana bir kötülük dilerse) Allah'a karşı beni kimse himaye edemez, O'ndan başka sığınacak kimse de bulamam.

23. (Benim yaptığım) ancak Allah katından olanı, O'nun gönderdiklerini tebliğdir. Artık kim Allah ve Resûlüne karşı gelirse, bilsin ki ona, (kendi gibilerle birlikte) içinde ebedî kalacakları cehennem ateşi vardır.

24. Sonunda, tehdit edilip durduklarını (azabı, kıyameti) gördükleri zaman, kim yardımcı olma bakımından daha güçsüz ve sayıca daha az imiş, bileceklerdir.

25. De ki: Tehdit edilegeldiğiniz (azap), yakın mıdır, yoksa Rabbim onun için uzun bir süre mi koyar, ben bilmem.

26. O bütün görülmeyenleri bilir. Sırlarına kimseyi muttali kılmaz;

27. Ancak, (bildirmeyi) dilediği peygamber bunun dışındadır. Çünkü O, bunun önünden ve ardından gözcüler salar,

28. Ki böylece onların (peygamberlerin), Rablerinin gönderdiklerini hakkıyla tebliğ ettiklerini bilsin. (Allah) onların nezdinde olup bitenleri çepeçevre kuşatmış ve her şeyi bir bir saymıştır (kaydetmiştir).
http://www.kuranikerim.com/mdiyanet/cin.htm

"Ve andolsun ki insanı Biz yarattık. Ve nefsinin ona ne vesveseler vereceğini biliriz. Ve Biz, ona şah damarından daha yakınız".
Kaf suresi/16

"Onlar, ayakta iken, otururken, yan yatarken Allah'ı zikrederler ve göklerin ve yerin yaratılışı konusunda düşünürler. (Ve derler ki:) "Rabbimiz, Sen bunu boşuna yaratmadın. Sen pek yücesin, bizi ateşin azabından koru."(Al-i İmran Suresi, 191)

Mübarek üç aylardayız,Mirac kandili yaklaşıyor,bu günleri bir fırsat bilelim,Yüce Rabbimiz Allahü Teala (c.c) bizi her daim huzuruna beklemektedir,gece,gündüz,yatarken,otururken,ayaktayken,ne istersek O'ndan isteyelim,günde 5 vakit bizi huzuruna çağıran,iki namaz arasında işlediğimiz günahları affeden Rabbimiz,cahillikle,bilmeden yaptığımız kusurları,hataları,günahları affeylesin,hepimize merhametiyle muamele etsin inşallah. (Amin)

Bende bu mim'i tüm cevaplamak isteyenlere hediye ediyorum,yokmu bizede bir mim,kimse bizi mimleyecekmi diye kıvrananlara,mim,mim diye inim inim inleyenlere paslıyorum :)
Sevgiler,selamlar...

Made By Gelibolu17


16 yorum:

gulayce dedi ki...

merhabalar canım ayet mealleri ile ne güzel anlatmışsın Allah razı olsun sevgiler canım

gelibolu17 dedi ki...

Merhaba gülay ablam,hoşgelmişsin...Teşekkürler,beğenmene sevindim :)selamlar,sevgiler...

maria dedi ki...

GELIBOLU
SA NE RUGAM
PENTRU PACE SUFLETEASCA
PENTRU SANATATE
PENTRU FERICIRE
PENTRU PRIETENIE

CU DRAG MARI

gelibolu17 dedi ki...

Maria,günaydın,hoşgeldin...Teşekkürler,,,
selamlar,sevgiler :)

Angel dedi ki...

Şarkı Tarzındaa Rap gibi Olmuşş İlk Cümlelerr Begendımm Ablamm :D

Cok Güzell Birr Dille Anlatmıssın Allah Razı Olsunn Teşekkür Ediyorum Hayırlı Cumalar İnşallah..

gelibolu17 dedi ki...

meleğim,bende beğenmene sevindim :)
Bak ağzım kulaklarıma vardı sevinçten,rap mi ? rapçide oluruz yakında bellimi olur :)
daha fazla "ceza" dinlemem lazım :)
öpüyorum canım her zaman beklerim,selamlar,sevgiler....
Hayırlı cumalar...

Angel dedi ki...

Ablamm Sagopa Dınlesen Yeter :D

Kandılını Kutlar Dualarda Bulusmak Dileği İle Ablacım :)

belh dedi ki...

selam gülcan,
kandilin mübarek ve hayırlı olsun canım.

sevgiler..

Sabahattin Gencal dedi ki...

Merhaba Gelibolu17,
Önce yararlı çalışmalarınız için sizleri tebrik ederim.
Damla / Yunus Emre Özel Sayısı tamamlanmış bulunmaktadır. Sitenize köprü (bağlantı) resmi koymak suretiyle hem ziyaretçi sayımızı artırdınız hem de bu gibi yayınları teşvik etmiş oldunuz. Bunun için de size ve ziyaretçilerinize tekrar teşekkür ederim.
Damla, inşallah damla kadar bile olsa yararlı çalışmalarına devam edecektir.
Hayırlı günler dileğiyle.

gelibolu17 dedi ki...

Meleğimmm,seninde geçmiş Kandilin mubarek olsun,Allah razı olsun,öpüyorum seni,selamlar,sevgiler :)

gelibolu17 dedi ki...

Ve aleyküm selam Belh,hoşgelmişsin,Allah razı olsun,seninde geçmiş kandilin mubarekolsun,sevgiler,selamlar :)

gelibolu17 dedi ki...

Merhaba,öğretmenim,hoşgelmişsiniz,teşekkürler,rica ediyorum o sizin güzel görüşünüz...
Yeni çalışmalarınızı bekliyoruz,sayfamda duyurmak benim için bir zevktir her zaman...selamlar,sevgiler olsun :)

Adsız dedi ki...

ben ahsen58 merhaba bitanem ben geldim ama kumanda panaline giremiyorum şifre yanlış diyor düzelte bilirsem hep burdayım seni çok özledim kib

gelibolu17 dedi ki...

Ahsen58,hoşgeldin canım,nasılsın? çoktandır görünmüyorsun merak ediyordum,bende seni özledim...
İnşallah sorunun düzelirde hep gelirsin,öpüyorum bende seni canım,Allah'a emanetsin.sevgiler,selamlar :)

Adsız dedi ki...

ben ahsen
tatlım iyiyim oğluşumla ugraşıyorum yürümeye başladı hiç durmuyor arkasından koşup duruyorum umarım sorunu hallederim bende çok özledim burdaki bütün arkadaşlarımı sende allaha emanet ol canım

gelibolu17 dedi ki...

Ahsen,hoşgeldin canım,çok sevindim oğluşunun yürümesine,ne güzel hep hayırlı adımlar atar inşallah ömrü boyunca,yaptınmı adım çöreği oğluna :)
bizde seni özledik,yokluğun çok farkediliyor canım ya,en kısa zamanda tekrar bekliyorum aramıza dönmeni,öperim,sevgiler,selamlar olsun :)

Gelibolu'm