13 Mayıs 2013

Reklam Turko - Gelibolu17 Blog Röportajı

Geçen gün mailime sevgili Reklam Turko kardeşimden bir mail gelmişti, röportaj yapıyormuş blog yazarlarıyla benimlede yapmak istediğini kabul edip edemiyeceğimi sormuş, bende çok özelime girmedikten sonra severek cevaplayabileceğimi belirttim :)
13 soru göndermiş bana kendileri, teşekkür ediyorum kendisine,selamlarımı gönderiyorum....
Ve bende sizlerlede paylaşmak adına blogumda yayınlıyorum...
Oy sorularım gelmiş hoşgelmiş :) Sende hoşgeldin tabii ki kardeşim :) Ne güzel düşünmüşsün bu röportaj işini, pek sevdim,
aslında ben kendim başkalarına soru sormayı pek sevmem, daha doğrusu banada öyle sık sık sorguya çeker gibi soru sorulmasını sevmem, ama yıllardır bloglarda dolaşan mimler sayesinde o kadar çok soru cevapladım ve sordum ki farkında olmadan aslında seni o sayfalara yönlendirmem gerekirdi ama neyse kendi ara bul arşivden :) Bak baştan uyarayım öyle geniş vakitlerde cevaplayamayacağım için sorularını imla hataları olabilir yanlış yazım eksik yazım olabilir ki bunu blogumdada çok yapıyorum sonrada dönüp düzeltmeyi sevmiyorum, sen düzenleyiver gördüklerini de şöyle ortaya eli yüzü düzgün bir röportaj çıksın :)
Bu arada bu sorular bitince ortaya çıkacak olan mini romanı bende blog sayfamda yayınlayıbileceğim öyle değil mi?
Pişt bak öyle tv deki haber spikerleri gibi cevaplarımı cımbızlamıycan dimi :) Sansür koyulcak yeri ben not düşerim sen merak etme :) Ayyy bana çattın nerden çattın bilmiyorum ki işin çok zor gerçekten, Allah sana kolaylık versin, bu röportaj bitmezzzz :) Ne çektin be çocuumm Gelibolu ablanla röportaj yapacam diye bir de son dönemin fenomeni vasfiye teyzeye bağlıyım da tam olsun :)
Aslında hepimizin içinde bir vasfiye teyze var da ortaya çıkarmaya korkuyoduk, o karakter iyi geldi :)

İlk sorun neymiş bakalım,çalıştığım yerden mi gelmiş :)
1    İsminizi Öğrenebilirmiyiz? Kaç Yaşındasınız..?
İsmimi öğrenipte ne yapacan be çocumm :) Aaaaa girdim çıkamıyorum çık içimden vasfiye teyze çık çık :)
Lütfen lütfen biri beni ciddiyete davet edebilirmi acaba :)
İsmim Gülcan aslında bir çok kişi biliyor ama yeni bloggerlar bilmeyebilir, yaşım da her yol değişiyo işte artık hesaplamıyorum doğum tarihimi söyliyeyim siz hesaplayıverin yormayın yaşlı başlı kadını :)
4 Ağustos 1974 doğumluyum, 39 yaşındaymışım dünya kanunlarına göre,,,,

Ama şimdi öyle kuru kuru yazmak cevaplamak olmaz değil mi?
Çay ikram edeyim sana ve okurlara bak denk geldi tam da cevaplarken yoldan simitçi geçiyor,
simit alayım yanına çayla yersiniz :)
Siz çaylarınızı içerken bende bakayım 2. sorun neymiş :)

2    Blog yazma fikri nasıl ortaya çıktı?
Blog yazma fikri falan yoktu hem fikri de kim? Tanımıyorum :)
Ben bilgisayarın B sini bilmezdim evimize bilgisayar gelesiye kadar, bir geldi pir geldi oda mubarek :)
Keşke gelmeseydi dediğim zamanlarda yok değil hani, ama iyi ki de var dediğim zamanlar da çoğunlukta,
2006 yılında bilgisayar geldi evimize hani elektirk gibi su gibi :)
Kendi ayağıyla gelmedi tabii biz aldık hemde bir dünya para verdik kendisine :) 
Sonra çocuklarım, eşim gezerken nett benimde ilgimi çekti bende bakınmaya başladım, hala bakınıyorum :) Ses yapmayın şiştt konsantrasyonum bozuluyo :) Derken göznuru isimli bir blog gördüm elişi bloguydu böyle pek süslü püslü bir blogdu, benimde çok hoşuma gitti baktım gezdim, eşime gösterdim sende yaparsın istersen dedi, bak ama deyiş o deyiş dediğine pişman oldumu sonradan ona sormak lazım :) Bu arada Bilgisayarın b sini bilmeyen ben kalkıp hiç bilmediğim blogun b sini bırak blogcuda blog açtım, ne cesaretmiş benimkide bodoslama daldım blog dünyasına :)
 Bu arada bu sorular birbirine bağlantılıymış ben  burda kesip devamını 3. soruda getireceğim haberiniz olsunn :)
3    Gelibolu 17 Blog isminde nasıl karar kıldınız, sizin için özel bir anlamı varmı?
Bir  isim olmalıydı bloguma  öyle herkeste olacak bir isim olmamalıydı benimki bana özel beni ifade eden bir isim olmalıydı diye düşündüm Gelibolu17 ismini aldım doğma büyüme Gelibolu'luyum Gelibolu'da ikamet ediyorum 17 de plaka kodumuz oldum ben Gelibolu17 bazen nette çakma isimlerle Gelibolu17 nickleri görüyorum ama onlara itibar etmiyorum ilk ve tek gerçek Gelibolu17 benim az sonraki sorulara cevaben linklerini vereceklerimin dışında diğer Gelibolu17 lerle uzaktan yakından alakalı değilim....
Evet nerde kalmıştık çayınız bittimi bu arada çay doldurayım :)
4     Blog yazmaya ne zaman başladınız?
23 Ocak 2007 tarihinde http://gelibolu17.blogcu.com blogumu açtım açmasına isimde bulduk iyi güzel,
şimdi blogu açtık bunun içine şablon lazım html kod lazım o lazım bu lazım en önemlisi de içine resim eklemek lazım tamam elişi blogu açtım ilk başta öyleydi örgü dantel vs... ekliyeceğim fakat eklemeyi bilmiyorum,elişlerimin fotoğraflarını çektim fakat bloga nasıl aktarıcam, ay hakkatten bende pek safmışım canım :)
Bir arkadaşım resimlerin boyutunu küçültmeyi gösterdi öylelikle resimleri eklemeyi başardım resmin üstüne yazı yazmayı falan bilmiyordum ilk eklediklerim imzasızdı o yüzden hatta sonra başka sitelerde bile yayınlanmışlıkları oldu ama ben gerekeni yaptım :) Orjinali bende ne yaparsın şimdi hem yazılısı hem yazısızı var o zaman yoktu :)
Sonra Bigo ws diye bir site vardı ordan html kodlar alıp bloga eklemeyi öğrendim bu arada ilk blog arkadaşım sanal arkadaşım yani http://papatya68.blogcu.com du Selamlar olsun Medine'ye gül kokulu diyarlara....
Sonra sevgili Güldefne ilk bannerimi yaptı, sağolsun, sevgili İclal bloguma cbox eklemeyi öğretti bıkmadan yılmadan,
her soruma cevap vererek :) Selamlar olsun hepsine,bloglarım sayesinde o kadar çok güzel insan tanıdım ki, hepsi bende özel bir yer etti isimlerini sayamasamda kendilerini sık sık göremesemde iletişim halinde olamasamda gönlümde yerleri çok ayrı olan insanlar var....
Daha blogcuda bir yılımı bile dolduramadan ben blogcu arızalar vermeye başladı, kasmaya başladı sanırım yeni başlayan blog yazma akımına alt yapısı dayanamadı bana göre çöktü, bende blogspota terfi ettim 2007 nin mayıs ayında...
ama blogcudaki blogumu kapamadım orası benim ilk göz ağrım hoş yayında yapmıyorum nicedir öyle duruyor ama durması güzel, orda öğrendim ben bilgisayar kullanmasını :)
Eee blogspota geçtik geçmesine bu seferde blogspotu kullanmayı bilmiyorum, yeniden acemilik yeniden öğrenme, yeniden başlama düzeni oturttuk çok şükür gene gönlü güzel dostlarımızın sayesinde....Blogcudan blogspota o kadar çok geçen oldu ki blogcunun bitmek bilmeyen arızaları yüzünden bu sefer blogger rahat durmamaya başladı,
arızalar çıkarmaya bazı bloglara erişimi durdurmaya başladı hiç haberimiz yokken kontrol panellerimize girmeye başladı,
veee wordpress günleri başladı,,,,
http://gelibolu17.wordpress.com oldum bir dönem ama napayım blog yapmayı çok seviyorum,
bir şekilde buralarda olmak hoşuma gidiyor,laf aramızda dinlendiğimi hissediyorum kafam rahatlıyor bloglarımla oyalanırken :) Bir süre sonra blogspot engeli kalktı tekrar bloggera geri döndüm, wordpress te de çok güzel insanlarla karşılaştım bize hiç yabancılık çektirmediler sağolsunlar....
Hep dediğim gibi biz birbirimizi baş gözümüzle değil gönül gözümüzle gördük sevdik, sanal dünyada da gerçek dostluklar kurulabileceğini, gerçek hayattakinden daha sıkı bağlar kurulabileceğini gösterdik...
Birlikte sevindik, birlikte üzüldük, beni blog dünyasına ilk adım attığımda nasıl hoş karşılayıp aralarına aldıysalar bende benden sonra gelen blogcu kardeşlerime öyle davranmaya çalıştım çalışıyorum, elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışıyorum, yeter ki  talep gelsin çekinmeden istediklerini sorabilirler elimden geldiği kadar yardımcı olmaya çalışırım, evimde netim olduğu sürece blog yapmaya devam edeceğim tabii Allah'ın izniyle sağlığım sıhhatim yettiğince...
23 ocak 2007 - 11 mayıs 2013 nerdeeenn nereye? 

6    Genel anlamda Blog ziyaretçi trafiğinden memnunmusunuz?
Memnunum aslında pek bir şikayetim yok, dönem dönem bloglarda durgunluk olabiliyor,
ziyaretlerde ve yorumlarda aksamalar olabiliyor, bu benimlede alakalı olan bir durum, fazla blog ziyareti yapamıyorum bu aralar arkadaşlarımın hepsini istediğim gibi okuyup yorumlayamıyorum üzülüyorum aslında,
inşallah bol vakitlerde daha çok ziyaretlerine gidip gönüllerini alabilirim...
Buraya bir şarkı iyi gider diye düşünüyorum :)

7    Hangi tarz blog sayfaları daha çok hoşunuza gidiyor?
Hemen hemen her tarz blogu seviyorum, hoşuma giden yazı şiir denemeler olursa okumaya çalışıyorum,
elişi bloglarına bakıyorum şu sıralar porselen demlik çay saati etkinliğinin 79.suna ev sahibeliği yaptığım için yemek bloglarıyla haşır neşirim,gelen tarifleri yayınlıyorum, bir sürü tarif resmine bakıyorum sanalda olsa kilo alıyorum :)
Blog listem oldukça kabarık her çeşit blog yazarı arkadaşım var,
edebiyat, yemek, kişisel, hobi blogları bunlara dahil hepsini seviyorum ziyaret etmeye çalışıyorum :)
8    Şuanki blog sayfanız dışında diğer blog sayfalarını okuyucularımızla paylaşabilirmisiniz?
Olur tabii ki de :)
Yemek blogum var aktif olarak kullandığım 
Birde Gelibolu'mun resimlerini zaman zaman paylaştığım bir blogum var Gelibolu Lodosu http://gelibolu17-gelibolu17.blogspot.com/
Bu yetmezmiş gibi bir de facebookta sayfam var Şehri Gelibolu isimli orayada ekliyorum Resimlerimi https://www.facebook.com/pages/%C5%9Eehri-Gelibolu/186007118211672
Wordpresimden bahsetmiştim http://gelibolu17.wordpress.com
İlk göz ağrım Blogcum http://gelibolu17.blogcu.com
Bir de Butik blogum var ayakkabı satışı yapmaya çalışıyorum
http://gelibolubutik.blogspot.com  adresimde oraya da beklerim :)
Aslında birde şiir denemeleri blogu açmak istiyorum kendime güvenemiyorum belki birgün oda olur kimbilir :)
Belkide açmışta olabilirim de öyle sessiz sedasız da duruyor olabilir :)
Bir şarkı daha dinlemek istermisiniz?


9    Takip ettiğiniz bloglar varmı? varsa hangileri?
Severek takip ettiğim çok blog yazarı arkadaşım var,
İlk aklıma gelenlerin isimlerini yazıvereyim mi?
Pabuç, Yusuff,İhyaca,Nutukçu,Derin,Bir yazarsam,Busemiz,Kendimiarıyorken,
Birincisin,Maria,Eda,N.Narda,Safiyece,Yaseminlerim,Yolcu,
Mandalinçıkmazı,Aynur Küçük Hala, Belguzaranne, Susam çörekotu,Gül abla,
Marifetane,Emine Kaya,Serap uzun,Bahar çiçeği,Şerife,PınarPare,
Awdil,Ballı Lokmam,Şehrinaz,EviminNuru,Zeynep,Yağmur İpar,
Abherii,Menzil,Cecil,Sevil (Deniz feneri),Mefkuremiz,,,ilk aklıma geliverenler yazamadıklarım çok var nolur kusura bakmasınlar :)
Hepsine selamlar sevgiler olsun :)
10   Sizce diğer site ve blog sahipleri sizi neden takip etmeli kısaca özetlermisiniz?
Beni takip etmeleri için bir neden düşünüyorum ama bulamıyorum :)
Ben olsam beni takip edermiydim hayır etmezdim :) Onlar niye etsinler ki :)
Bunu aslında iyi akıl ettin anket sorusu şeklinde blogumda yazayım ben bunu bakalım nasıl yorumlar gelecek :)
Ama illa sen söyle abla diyorsan kısacık diyebilirim ki,
Doğalım,neşeliyim,pozitifim,on parmağımda on marifetliyim,elimden gelen her şey blogumda,
hayata dair güzel olan ne varsa elişi,yemek,hobi,üretkenlik,aradıkları her şeyi bulamasalar bile mutlaka hoşlarına gidecek ilgilerini çekecek bir şey vardır bloglarımda kendilerine göre :)
Çok kısa olmadı bu ama neyse :)
11   Diğer bloglarda sevmediğiniz şeyler nelerdir?
Diğer bloglarda sevmediğim şeyler derken bu soru biraz kişiye göre değişen bir soru olmuş,
herkesin sevdiği kadar sevmediği bloglar olur,ama bir bloga bağlanıyosam bu körükörüne bir bağlanma olmaz,
mutlaka içinden aldığım dersler kendime çıkardığım paylar olur,öyle laf olsun diye ben onu izliyorum oda gelsin beni izlesin diye bir blogu izlemeye almam genelde ama,
ben şu tarz bloglara pek sempati duyamıyorum kusura bakmasınlar mutlaka benimde izlediklerim var öyle bloglar ama bu benim fikrimdir katılır yada katılmazsınız nerde ne yemiş içmiş, kendine hangi kıyafeti almış nerden almış kaça almış, kaçırmadanmı almış kaçırmış peşinden koşturuptamı almış,peşinmi almış yoksa kredi kartına 12 taksitemi böldürmüş, hangi eşarpla hangi çantayı takmış, hangi ayakkabısını giymiş bu tarz şeyleri pek sevmiyorum,çok çok kendilerini ön planda tutanları sürekli kendi özel yaşamlarından bahseden blogları tasvip etmiyorum......Hiç kimse burda kimseyi kandırmasın kimse moda ikonu değil, kmse trilyonerde değil,
yeri gelir mağazadan alırsın bir ton para verip bir kez giyersin atarsın bir köşeye unutursun, yeri gelir salı pazarından alırsın yılarca severek giyersin, çok abartmaya lüzum yok, memleketin hali ortada gelir dağıtımındaki adaletsizlik almış başını gitmişken banane milletin ne giydiği ne çıkardığı,....
Şimdi benim bu düşünceme karşılık başkalarıda yemek pasta börek çörek yayınlamamızı eleştirebilir,onu doğru bulmayanlar olabilir, herkesin fikri  dediğim gibi benim doğrum senin yanlışın senin yanlışın benim doğrum olabilir kişiden kişiye değişir, sonuçta herkes mutfağında bütçesine göre yemekler pişirebiliyor misafirlerini ağırlayabiliyor heleki cefakar Türk kadını Anadolu kadını çok az paraya sultan sofraları kurabiliyor,
ama herkes lüks mağazalardan kendine kombin tasarlayamıyor....
12  Bugünlerde Blog sayfanızda etkinlikler varmı? Varsa Nelerdir?
Etkinlik bende hiç bitmez  dönem dönem yaptığım etkinlikler oldu takip edenler bilir,
çay kahve bahane etkinliğimiz oldu, ramazan lezzetleri etkinliğimiz oldu,
İslamın ışığında dini etkinliğimiz oldu, salavat etkinliğimiz oldu,iftar bereketi etkinliğimiz oldu,
halende 79.porselen demlik çay saati etkinliğimiz http://gelibolu17-midedenkalbe.blogspot.com
adresimde devam etmekte, etkinliklerimize herkes davetlidir.....
Kahveleriniz nasıl olsun?
13   Son olarak blog sahiplerine ne söylemek isterdiniz?
Biraz daha samimi ve içten olmalarını,saygılı olmalarını söyleyebilirim,
kimse kimseyi sevmek zorunda değildir ama en azından saygı göstermek zorundadır, fikirlerine katılmak zorunda değildir, ama susturmak zorunda da değildir, Bu işi gerçekten severek yapanlar zaten belli kalıcı oluyorlar, özverili oluyorlar ama gününü geçirmek için yaptım oldu demek için yapanlar maalesef  kalıcı olamıyorlar geldikleri hızla gidiyorlar 6 yıldır çok gördüğüm için o modelleri o yüzden çok rahatım böyle :)
Yeni açan blogger arkadaşlarada rica ediyorum lütfen bloglarının yorum kısmındaki kelime doğrulamayı kaldırsınlar, kendi kendilerine yorum yaparken farkında değiller ama dışardan birisine gerçekten çok zor oluyor,
Kendilerine güvensinler,bloglarını sevsinler emeklerine sahip çıksınlar ama lütfen kendilerini beğenmiş olmasınlar, ellerinde çok güzel bir fırsatları var onu en güzel şekilde faydalı bir şekilde değerlendirsinler :)


E bitmiş bu sorular :(
Hiç anlamadım nasıl bittiğini,
Teşekkür ederim bana bu fırsatı verdiğin için, severek yanıtladım sorularında güzeldi ;)
Yolun açık olsun, selamlar sevgiler
Senin için 

15 yorum:

Adsız dedi ki...

Çok değerli ablacım beni kırmayıp röportaj isteğimi kabul ettiğin için sonsuz teşekkürler..
Takipteyim saygılar..

gelibolu17 dedi ki...

Ben teşekkür ederim :)
Bende takipteyim, selamlar, sevgiler...

Yağmur İpar Yemeksohbetleri dedi ki...

Canım güzel bir röportaj olmuş. Benimde ismim geçti teşekkür ederim. Kızzzzz başka yağmur değil değil mi? Benim yani :)))

İyi ki almışsın bilgisayarı iyi ki blog açmışsın ve iyi ki tanımışım. Sevgiler canım. :)

gelibolu17 dedi ki...

Yağmur rica ederim, sağolasın canım :)
Sensin tabii kide blog dünyasında senden başka bir yağmur tanımıyorum ben, birde şu an dışarda yağan yağmur var ama o başka :)
Aslında soyisminide belirtmem gerekiyodu ama dikkat etmemişim du düzelteyim :)
Bende iyi ki seni tanımışım canım, selamlar :)

Adsız dedi ki...

ihi merak ettiklerimi ögrendim:) hep merak ederdim blog isminizin kaynagını memleket özlemindnmi hala burada mısınz falan:)hep ózeniyorum yok bursalı blogrlar bulusmus yok ankaralılar toplanmış çogalalmda çanakkale etkinlikleri yapalım:)

Adsız dedi ki...

Neydi o ya! Blogcuyla az uğraşmamıştım ben de. Senin de dediğin gibi bilgisayarı daha yeni kullanmaya başlamıştım. İnternetten de korkuyordum açıkçası. :)
Html kodlarla başım dertteydi. Fotoğraf eklemek de ne zordu orda ya hu. Boyutlarını bir türlü istediğim gibi ayarlayamıyordum. Gerçi diğer bloglarda da görüyordum bunu. Fotoğraflar dev gibi olup, yazılar bir tarafta, fotoğraflar bir tarafta kalıyordu. :)
İyi ki o zamanlar fotoğraf bloğu yapmıyormuşum.

gül dedi ki...

Tebesümle okudum:) Siz bir alemsiniz :)) Bizde bahar temizliği yaptırdık,yaptık ) ondan yorgunluğum merak etme kardeşim iyiyim şükür.Allah'a emanet olun.

gelibolu17 dedi ki...

Yolcu,
evet canım blogcu çok zordu, blogspot kolay o yüzden seviyorum,wordpresstede zorlanmıştım ben geçenlerde baktım da sanki dahada değiştirmişler ay burası iyi ya burda kalayım ben :)
Selamlar teşekkürler :)

gelibolu17 dedi ki...

Mavi potin hoşgelmişsin :)
Evet başka şehirlerdeki bloggerlar toplanıyor ama Çanakkale li bloggerlar öyle bir etkinlik yapmıyor yada yapıyorda ben duymadım :)
Aslında bildiğim Çanakkale li bloggerların sayısı epey var ama bir organizasyon lazım kısmet belki oda olur belki sen önayak olursun bu işe :)Teşekkürler selamlar

gelibolu17 dedi ki...

Gül abla, biraz öyle oluyorum galiba :)
Temizlik yapacak havada yok pek daha dışarda ama yinede isteniyor, bizde başladık ufaktan ama yağmurda var ne yapıcam bilmiyorum,sağolasın sende Allah'a emanet olasın, selamlar :)

abherî dedi ki...

Röportaj işte tam da gelibolu17'ce olmuş :) Keyifle okudum..

Ayrıca beni de zikretmeniz onore etti doğrusu, müteşekkirim..

Neşeniz hiç kaybolmasın, ki biz de sizden yansıyanlardan istifade edebilelim :)

gelibolu17 dedi ki...

Abheri,
Teşekkür ederim, hoşgelmişsiniz...
Amin inşallah hepimizin neşesi daim olsun, selamlar :)

Yağmur İpar Yemeksohbetleri dedi ki...

Canım çok teşekkürler. :-) sevgiler..

ihyaca dedi ki...

Gelibolum kardeşim unutmamış ismimi zikretmiş. Çok teşekkür ederim etmesine de söyle bakalım o çaylar, o kahveler, peynirli simitler, pastalar biz olmadan nasıl boğazından geçti? Neyse ben getirdiğim hurmaları bırakayım şöyle :)
Allah'a emanet ol canım. Güzel çalışmalarında kolaylıklar ve hayırlı başarılar diliyorum..Sevgiler :)

gelibolu17 dedi ki...

İhyaca, hoşgelmişsin canım :) Çok teşekkürler, hurmalarda nefis nefis her zamanki gibi,pastalar simitler çaylar kahveler size feda olsun :)
Sende Allah'a emanetsin canım selamlar sevgiler :)

Gelibolu'm