5 Kasım 2012

Böyle Bitmemeliydi...

Nedenmi bahsediyorum,tabikide "Sultan" dizisinden,Sultan dizisi Kanal D ekranlarında oynuyordu ve ben ilgiyle izliyordum,günü değişti,yayın saati değiştiği halde izlemekten vazgeçmemiştim,sıkılmamıştım,gece 00.1 e kadar oturup izlediğim tek diziydi Sultan....Neden izlediğime gelince konusu hoşuma gitmişti,çünkü bir kadının tek başına ayakta durma mücadelesini,kendi başına kimsenin yardımı olmadan bir şeyler başarmasını,çalışmasını,hiç parası yokken,eğitimi yokken kurtlar sofrasına cesurca atılıp direnmesini anlatıyordu,tv lerde boy gösteren bir çok diziye bakın,su gibi akan paralar,bir bölümde 88 kıyafet değiştiren,kaynağı belli olmayan paralar,sevgililer,kimin eli kimin cebinde belli olmayan durumlar felan filan işte....hiç birisi ilgimi çekmemişti,Sultan karkterinin dobralığı,dik başlılığı ama bir o kadarda yumuşak kalbi,sevgi dolu yüreği,saflığı,herkesi kendi gibi görmesi hoşuma gitmişti,bence ekranlarda daha çok görmek isteyeceğimiz bir karakterdi Sultan....
O şaşaalı hayatların anlatıldığı diziler maalesef bizim ülkemizin gündemini anlatmıyor,ama Sultan ve onun gibi diziler halkın içinden sanki,daha bir canayakınlar,,,,Nurgül Yeşilçay'ı zaten beğenerek izliyorum,İkinci Bahar dizisinde ilk oyunculuk deneyimiyle gönlümüze taht kurmuştu zaten,ve bir röportajında sevgili Şener Şen kendisinden,iyi bir oyuncu geliyor diye bahsetmişti büyük usta haklı çıktı....

Geçtiğimiz pazartesi akşamı Sultan dizisinin son bölümü yayınlandı Final adı altında,ama hiç final gibi olmadı bana göre,çok ucu açık kaldı senaryonun,ha ben Sultan'ın tekrar Şeyhmus'a yani eski kocasına dönmesi taraftarı değildim,Avukat lada ilişki yaşamasına olumlu bakmıyordum,diziye sonradan katılan Erkan bey karakteriyle aralarında sıkı bir rekabet diziyi daha çok bölüm götürebilirdi,ve bir kadının tek başına ayakta durmaya çalışma mücadelesi devam ettirilebilridi diye düşünüyorum...
Ama noldu Sultan insanların gerçek yüzlerini görmüş oldu,ailesi tekrar İstanbul'da yeni bir hayata başladı falan filan,bunlar olağan şeyler,orda bir Pınar vardı,son bölümde pınar ı görmedik mesela....
kıpır kıpır Dicle vardı onun Seyithan hasreti vardı....
Kerim vardı....
Diyar ın platonik,karşılıksız aşkı vardı....
Aziz'in Sultan'ın babasının Diyarbakır'da yaktığı han vardı,o gün yüzüne çıkabilirdi mesela....
Zilkif'in ameliyatı vardı,
vardıda vardı yani,ben seviyordum,konu çoktu,dizi gayet güzel ilerleyebilirdi,ama eğer tek sorun Diyarbakır'dan İstanbul'a taşınınca dizi seti diziye olan ilginin kaybolduğuysa bence bu çok saçma bir bahaneydi....İstanbul'dada gayet güzel idare edebilirlerdi....
Bence Sultan kaldığı yerden tekrar mücadelesine iyiliğine,dobralığına vede saf kalpliliğine devam etmeli,
haaa ama birde şu var eğer izleyici bol makyajlı,bol paralı,bol son model arabalı,bol aşklı,entrikalı,
fırldaklı,dönme dolaplı dizileri tercih ediyorsa o başka.....


4 yorum:

eda dedi ki...

sevdim filmi objektif bir sekilde elestirmeni cok sevdim Gulcan'cim ben genelde dizi seyretmiyorum, fakat para için yonetmenlerin mantik disi hareketleri hiç hos deyil :(
Nice senin gibi elestiri yapip protesto edenlere "hocam" !!! ;))

Gelibolu17 dedi ki...

Çekirgem,hoşgelmişsin :) Teşekkür ettim...
İnşallah....
Laf aramızda birazda tavrını hareketlerini kendime benzetiyorum,belki ondandır kıyamayışım :)

Anlayamazsiniz dedi ki...

selamun aleykum ablam.

dizi sektoru bana gore seyirciyi adam yerine bile koymuyor.oyle olsaydi ensest iliskilerin oldugu,cok luks hayat yasayan,kolay yoldan para kazanilan vs dizileri ekrana koyup coluk cocuk izlemezdik.dizilerin cogunda bizden birsey yok,hep batinin figurleri,batinin hayati var.sanki bizleri bir kaliba sokmak istiyorlar maalesef basariyorlarda.

sultan dizisi kalkmaliydi,cunku rakiplerinin karsi=sinda ezik kaldi.bahsettigin seyler sebepleridir.sultan zengin olsaydi olay farkli olurdu.boynuz dikseydi dizi reyting rekorlari kirardi!!!iyikide oyle olmadi:)

birde sultan kanit basliyacagi icin kaldirilmis olabilir.bence sen kaniti izle,cok guzel bir dizi.

Gelibolu17 dedi ki...

Ve aleyküm selam canım,hoşgelmişsin,nasılsın ne var ne yok? Özlemiştim seni,yeğenlerim nasıl öpüyorum onları ve seni...

Ziyaretin ve değerli yorumun için çok sağol,katılıyorum,,,,Kanıt'ı hiç izlemedim yayınlanma saati bakımından sabah erken kalktığım için erken yatıyorum :)Uykucuyum birazcık yani :) Selamlar olsunnn,gene gel

Gelibolu'm