24 Eylül 2012

Hiç Ağustos Böceği Gördünüz mü?



Ben görmedim,seslerini duydum ama görmeyi isterdim doğrusu isimdaşımı :)
İsimdaşım diyorum çünkü bende bir Ağustos ayı doğumlu olarak,valla rahmetli annemin yalancısıyım :)
4 Ağustos 1974 teeeee ben dünyaya gözlerimi açtığımdan beri,çok bi merak ederim Ağustos böceklerini,
bize okulda hep aynı hikayeyi anlatadurdular zamanında,Ağustos böceği tembel hayvanın tekidir,Karıncada çok çalışkandır,karınca koca yaz boyunca kışlık erzak toplayıp kendinden kat be kat büyük yiyecekleri yuvasına taşırken,bizim Ağustos böceği,tıngırda tıngır saz çalıp şarkı söylermiş,koca yazı öyle eğlenceyle geçirirmiş,karınca ona sende çalış kışlık erzak topla dedikçede boş verirmiş,umursamazmış,lakin yaz geçipte kış gelinceeeee,bizim Ağustos böceciği,kışın aç kalınca tüm gururunu ayaklar altına alıp karıncanın kapısına dayanırmış,tak,tak,tak....Kim ooooo? Şey ben Ağustos böceği,bana azcık yiyecek verirmisin sevgili karınca dediğinde,çok bilmiş çalışkan Karınca hemen lafını koyarmış:
Ben sana yazın kışlık yiyeceğini hazırla,yoksa kışın aç kalırsın demedim mi,diye Ağustos böceğini kapı dışarı ediverirmiş :(
Aslında ben bağlama çalmayı bile beceremiyorum,nerde kaldı saz çalması,tıngır tıngır şarkı söylemesi,ama işte aynı ayda doğduk diye Ağustos böceğiyle kendisini pek bir sever merak ederim :)
Yoksa ben hiç öyle tembel felan değilim,tamam biraz dağınıkım,canım isteyince iş yaparım ama o kadar kusur kadı kızındada olur canım :)
Sonra nette gezinirken kendileri hakkında bu bilgilere ve videoya rastladım ve her ne hikmetse bu saatte burada paylaşmak istedim....

Ağustos Böceği Yaşadığı yerler: Sıcak bölgelerde özellikle Akdeniz ve Ege bölgesinin bağlık, zeytinlik alanlarında. Özellikleri : 3-5 cm boyunda tombul yapılı böcekler. Yalnız erkekleri öter. Ömrü: Türkiye’dekiler 4 yıl, Amerika’daki bir çeşidi ise 17 yıl yaşar. Hayatlarının çoğu Toprak altında “NİMF” halinde geçer. Erginler, yaz mevsiminde eşleştikten sonra ölür. Çeşitleri: Çok çeşitleri olup, her türün kendine has ötüşü vardır.

Hayvanlara bazen haksızlık yapıldığını düşünüyorum Çalışkan karınca, tembel ağutos böceği, kurnaz tilki, nankör kedi vesaire... Bunlar insanlara ait öğrenilmiş değer yargıları bence. Hayvanlar ise dürtüsel yaşıyorlar. Hayatlarını doğaları neyi gerektiriyorsa onu yaparak tamamlıyorlar... Allahın garibi kışı zaten göremeyecek ki ne diye kışlık yiyecek stoklasın. Onun derdi kısa sürede çiftleşip soyunu devam ettirebilmek. Onun için de avazı çıktığınca şarkı söyleyip eş arıyor kendine...

Bir ağustos böceği doğmadan once toprağın altındaki bir larvada ortalama 
olarak 12 yıl bekler. Evet, tam 12 yıl.
12 yıllık hapislikten sonra dunyaya gelen garibanin omru adında yazılıdır: Ağustos.
Yani topu topu bir ay...
Şarkı soyleyen yalnızca erkek ağustos böceğidir.
Cunku disi, en guzel şarkıyı soyleyeni kendine eş sececektir.
Dusunsenize, 12 yıl topragın altında bekle, dışarı çık. Omrun bir ay...
Buldun, buldun... Bulamadın, bir daha yok.
Siz olsanız çalışırmıydınız?


Bu hikayeyi insanlara uyarlarsak
hiç ölmeyecekmiş gibi çalışıp yarın ölecekmiş gibi ibadet etmek ....




3 yorum:

Renklerle Yolculuk dedi ki...

Ağızları var dilleri yok. Zavallı hayvanlara insanların yakıştırmaları gerçekten haksızlık.

Enes (r.a.) anlattı: Resulullah (s.a.v.)'in yanında idik. Adamın birini bir pire ısırdı. adam da ona küfretti. Bunun üzerine Resulullah (s.a.v.):
- "Ona küfretme. Çünkü o, peygamberlerden birini namaza kaldırmıştı." buyurdu.


Her canlının yaratılmasında pek çok hikmetler vardır. İnsanlar bunu anlayamadıklarından çeşitli şeyler uyduruyorlar. Baykuşun uğursuz sayılması gibi. Ben baykuşları çok seviyorum nedense. Belgeseller dışında görmedim, görsem de korkarım herhalde ama :) çok güzel bir hayvan. Mesela gözleri, diğer kuşlar gibi yanlarda değil ve başını geriye doğru çevirebiliyor.

Gelibolu17 dedi ki...

Yolcu,doğru söylüyorsun.

Ben baykuş gördüm ama korkulacak gibi değil ya korkmazsın emin ol,,bende yarasalardan korkarım nedense :)
sevgiler

Renklerle Yolculuk dedi ki...

Görüntü olarak korkmuyorum zaten hatta sevimli geliyor. :) Ama sonuçta yırtıcı hayvan. Ben zaten her bir hayvandan korkarım. :)

Gelibolu'm