15 Ağustos 2012

Kumanda Onların Elinde!

Şu kumandayı bir ben elime geçiremedim,sürekli Discovery kanal izliyorum :)

Mubarek Ramazan ayını bitirmek üzereyiz artık bu Başı rahmet ortası mağfiret sonu ise cehennemden kurtuluş olan mubarek ayı azda olsa ucundan kıyısından yakalayıp sevabına nail olabilmek çok güzel olsa gerek,umarım layıkıyla istifade edebilmişizdir diye düşünüyorum,ama sokağın halini gördükçede içim acıyor açıktan oruç yiyenleri gördükçede üzülüyorum gencecik insanlar kadını erkeği,dondurma yemeler,sigara içmeler,su şişesini kafaya dikmeler,tamam oruç tutmayabilirler onlara kimse zorla oruç tutturacak değil,en azından mubarek aya saygı nisbetinde biraz daha dikkat edilebilir diye düşünürken ben,kendimde gayrıihtiyarı mecburen yaptığım bir hata yüzünden korkunç bir şekilde itham olundum,yani oğlum öyle dedi,
Geçtiğimiz hafta oğlumu diş doktoruna götürmek için Çanakkale yolunu tuttuk,randevumuz saat 10 da ama biz Çanakkale'ye indiğimizde saat 9 : 40 ı geçmişti bile,daha minibüs bekleyip minübüse binip kepeze gidecektik ve inşallah randevumuza yetişecektik,bir taraftanda oğluma bir şeyler yedirme çabasındayım aç karınla gitmemesi gerekiyor,ben oruçluyum ama o evden bir şey yemeden çıktı ama yiyecek kendine iki poğaça aldı hiç sevmememize rağmen yolda giderken bir şey yemeyi mecburen o gün öyle olmak zorundaydı,
tabi su şişeside benim elimde yanımda oğlum elinde poğaçaları koştur koştur dr ye randevumuza yetişmeye çalışıyoruz,e daha kart dolduracağız,minibüs bekleyeceğiz,,,,
Yol kenarında bir ayakkabı boyacısı onun yanında bir başka adam karşıdan bize bakıyorlar ve biz yanlarından geçerken bombayı patlattılar,ayakkabı boyacısı aynen şöyle dedi " Banane ya biz kimsenin işine karışamayız,kumanda onların elinde onlar istediğini yaparlar" oğlumda demezmi anne bize dediler diye ney bizemi dediler niye? ...
Elimde su şişesi tesettürlü olan ben üstelik Ramazan ayında yanımda oğlum elinde poğaça yani büyük bir ihtimalle bize dediler hem bizden başkada geçen yoktu o sırada ordan :)
Kumandamı ? O kumandayı bir ben elime geçiremedim dedim oğluma sürekli diskovery kanal izliyorum,bu kez oğlum güldü :) Biz kendimizi biliyoruz çok şükür ya bilmeyenlere ne demeli,
tek üzüldüğüm konu şu oldu her örtülüyü,kapalıyı iktidar partisiyle bağdaştırmak,onlardanmış gibi görmek nasıl bir bakış açısıdır nasıl bir önyargıdır,demekki sokakta öyle bir görüş var kapalıysa bir bayan kesin iktidar partisinden,onlardan destek alıyor tabiri caizse kumanda onların elinde istediğini yapabilir,e o zaman deniz kenarında sere serpe yatanlarda ana muhalefet partisindenmi oluyor,dağdaki teröristleride yavru muhalefet partisinden yaptıkmıydı bu iş tamamdır,,,bence birilerinin yani yetkili makamlarla halkın ne kadar kopuk yaşadığının göstergesidir bu durum,devleti yönetenler yeteri kadar halkla içiçe olmadıkları,olamadıkları için halkta kendi kafasında bu tür senaryolar yazmakta,sonrada benim gibi sırf Allah rızası için örtünmüş birini iktidar partisinden olmakla bile itham ederler,ama öyleya onların suçu yokki,suç bize dinimizi dinimizin gerektirdiklerini zamanında doğru düzgün anlatmıyanlarındır,dinini yaşamaya çalışanları gerici,yobaz gibi gösterip,insanları islamiyetten soğutanlarındır,bir taraflarını açınca çok medeni oldum zannedenlerindir,örtünmenin Allah'u Teala'nın bir emri olduğunu unutup,iktidar partisinin emri olduğunu zannedenlerindir...
hani güzel bir söz vardır "medeniyet dediğin açmaksa bedeni,afrikadaki bedevi senden daha medeni" diye,,,,
bizler toplum olarak insanları böyle kılığına kıyafetine göre önyargılarımızla etiketlemeye devam ettiğimiz sürece bir adım daha ileriye gidemeyiz,,,,o zaman ramazan ayında sokakta açıktan oruç yiyen açık müslümanlarda ana muhalefet partisinden diye düşünmek lazım geliyor onların baktığı pencereden bakarsam,
chp liler hiç üzülmesin bir dahaki seçimlerde kesin iktidarlar,çünkü sokakta hiç ak partili yok :) 
o ayakkabı boyacısı amcaya bunları ve daha çok fazlasını anlatmak söylemek isterdim,ama dediğim gibi yetişmem gereken bir randevum vardı,zaten anlatsamda anlamazdı o ve onun gibi düşünenler kendi kafalarındaki kendi düşünceleriyle insanları yargılamaya devam ediyorlar edeceklerde,,,,ama ben kendimi biliyorum çok şükür,açıkkende ne bir açığı ne bir kapalıyı tercihinden ötürü yadırgamadım,vicdanım rahat,
ama yadırgayıp yargılayanların vicdanı ne durumda hangi kul haklarıyla yaşıyorlar düşünmek bile istemiyorum....Selamlar olsun,,,bayrama az kaldı inşallah bayram yapmayı haketmişizdir çünkü Ramazan bayramı Ramazan ayını layıkıyla idrak edenlerin bayramıdır,bayramsa bayramımız şimdiden mubarek ola,seneye tekrar kavuşmak kısmet ola....Hoş-kalınız....

6 yorum:

yolcu dedi ki...

Yıllar önce kominist düşünceli biri de bana bir mevzudan bahsederken; sizin Tayyip yapar demişti. Halbu ki ben Tayyipci falan değilim. Daha doğrusu hiçbir partili olduğumu söyleyemem. :)

Gelibolu17 dedi ki...

Ne sağcıyım ne solcu futbolcuyum futbolcu diye bir tabir vardı çocukluğumda,halbuki futbollada aram iyi değildir :)Birde pardesü boyuna göre yorum yapanlar var yere kadarsa kesin tarikata girmiştir,ay neler neler birde eğitimci insanlar bunu söyleyenler,hepsini attık içimize yola devam dedik Allah'ın izniyle bakalım ilk örtündüğümde yengem çok hoş bir dua etti bana " Allah başörtüsüne göre yaşamayı nasip etsin" Amin inşallah tüm isteyenlerede beraber....

Pabuc dedi ki...

Öğretmen bir arkadaşıma diğer öğretmenlerden biri her gördüğü yerde ''Ay bu örtüyle nasıl duruyorsun seni gördükçe bana fenalık geliyor'' diyormuş.Bir kaç defa aynı şeyi söyleynce arkadaşım da ''Eğer fenalık geliyorsa beni gördüğünde başını başka tarafa çevir ''demiş :) Nereden aklıma geldiyse ,paylaşayım istedim :)

SÖZÜN ÖZÜ dedi ki...

Merhabalar. Naıslın Teyzecim.
Geç kalmış olsamda bu güzel yazıyı okumuş olmaktan mutluyum.
Tüm ramazan boyunca sokakta yemek yiyen, gözümün içine bakıp sigara tüttüren insanlar gördüm ve her gördüğümde içim acıdı. Acaba bunlar için razaman neyi ifade ediyor diye düşündüm. Allah'ın emri olarak görmedikleri aşikardı. Olsada olur olmasada olur diye baktıkları için şaşırıyordum. Ama bu oruç tutmayan insanlar bayramları bizden daha çoşkun kutluyorlar orası ayrı bir sosyolojik vaka ya hadi neyse.
Eskiden oruç yiyen bile gizli yerdi. Ya zaman değişti ya da ramazanın yaza gelmesinden dolayı, insanlar edepsizliği mübah olarak görüyorlar. Aman herneyse sizin hikayeniz çok güzeldi. Gülerek okudum , teşekkürler teyzecim.
'' sokakta hiç ak partili yok :) '' sa kumanda kimde merak ettim bende. (kumanda hakimiyeti evde tv başındaki erkeklerdemi hala ? )

SEvgiler,
SAygılar ...

Gelibolu17 dedi ki...

Pabuç,
banada bir başka öğretmen emeklisi selam verdiğimde şöyle demişti " ay ben seni tanıyamıyorum kapandığından beri" insanlar çok garip olmuşlar,gerçekten bazısı cevabı hakediyorda bazısınada hiç lafını ziyan etmeye değimiyor inanki,çünkü sne ne dersen de o kendi kafasında zaten seni belli bir yere koymuş,fikri değişmiyor....

Gelibolu17 dedi ki...

Sözün özü yeğenim,
tekrar hoşgelmişsinn :)Şükür iyiiyim,seni sormalı sende iyisin inşallah yoktun ne zamandır...
Ya eskiden her şeye ayrı bir saygı vardı,şimdi insanlaırn kendisine saygısı yok ki Ramazan ayına saygısı olsun,evet bizim çocukluğumuzda tutmasada gizli yerlerdi,göstermeden,şimdi gururla oruçsuz olduklarını bellie diyorlar ve hiçte gocunmuyorlar,,,,mesela ben bugün camii ye mevlide gittim en erken pazartesi orda gördüklerimi yazacağım inşallah,,,
tv nin kumandası evet bende 3 tane erkek olunca genelde onlarda oluyor,olsun ama benim izlemek istediklerimede izin veriyolar sonuçta :) o işin latifesiydi biraz kumandayla ilgili...
selamlar olsunnn,her zaman beklerim...bende gelirim ziyaretine ilk fırsatta...

Gelibolu'm