23 Aralık 2011

Hayra anahtar,şerre kilit olmak

İslam Dininin en önemli ilkelerinden birisi,
"iyiliği tavsiye etmek,kötülükten sakındırmak" prensibidir...Kur'an'ın bir çok ayetinde Mü'minlerin görevlerinden sayılan bu ilke,toplumda iyilik ve güzelliklerin yayılması,kötülük ve çirkinlikleirn azalması için en etkili yoldur...
Bu görevi yerine getirmede kadın-erkek herkes bilfiil sorumludur....
Bir ayet-i kerimede şöyle buyuruluyor:
"Mümin erkekler ve mümin kadınlar birbirlerinin dostlarıdır.iyiliği emreder,kötülükten alıkoyarlar.namazı kılar,zekatı verirler.Allah ve Rasulune itaat ederler.İşte bunlara Allah merhamet edecektir.Şüphesiz Allah,mutlak güç ve hikmet sahibidir". (Tevbe,9/71)
 Her müslümanın hayrın kapısını açan bir anahtar,şerrin,yani kötülüğün kapısını kapatan bir kilit görevini üstlenmesi kaçınılmaz olmaktadır....
Yasin-i şeriflerimizide okumaya devam edelim,sayımız tamam olduğunda tekrar bağışlarız Allah'ın izniyle....
Selamlar,Hayırlı Cumalar...

15 yorum:

eda dedi ki...

tamamen katiliyorum ! guzel bir paylasim tesekurler. bu arada blogun yeni goruntusunu cok begendim : bahar temizligi yapilmis bir ev gibi ferahlamis oh be ! artik daha guncelik kahve içmeye gelirim insallah ! tabi kabul ederseniz ! :)) sevgiler!

gelibolu17 dedi ki...

Eda hoşgeldin :)
her zaman beklerim kahve içmeye sen yeterki gel :)
blogun şablonundan benim dışımda herkes rahatsızmış demekki,seçil söylemese öyle kalacaktı çünkü hakikatten çok beğenmiştim o şablonu ben,ama sizlere sorun çıkartıyosa burda hiç işi olmaz,kimseyi zora sokmayı sevmiyorum ben....
Ferah gezmeleriniz olsun hadi bakalım...sevgiler :)

eda dedi ki...

daha oncede soylicektim,ama gucenirsiniz falan diye biraz cekindim acikca,degistirdigini goruncede "oh be !" demeyi ihmal etmedim (lam aramizda:hem sonra zevkler ve renkler tartisilmazmis senin oyle hosuna gidiyorsa ,merak etme genede seve seve gelirim kahveni içmeye :cunku tatli sohbetine doyum olmuyor)ha bu arada gulcancim teklifini iki defa soylemye izin vermeden arsizca yakalayip : seni benim blog hocam ilan ediyorum ! yok yok itiraz istemem ! cunku ne istersen bana sorabilirsin dedin seve seve yardim ederim dedin mi ? dedin ! peki birinci sorumu soruyorum : hazirmisin ( gerce bu ikinci oluyor ya hadi neyse ): " mimlemek ne demek yahu ? "bir turlu anliyamadim su mimleme olayini--' sevgiler ! (yok yok pardon :saygilarimi sunuyorum efendim :)

gelibolu17 dedi ki...

Eda,
hoşgelmişsin öncelikle,blog hocasımı benden hoca moca olmaz bak peşin söyliyeyim,hem bizler burda birbirimizden bilmediğimiz şeyleri öğreniyoruz...

mim demek alıp,yazıp bloglara can vermek demek,biraz eğlenmek demek,biraz ucundan blog dünyasına dokundurmak pardon (laf sokmak) demek bana göre :)değişik bloglarla tanışıp,onlarında fikirlerini öğrenmek demek,ortaya bir konu hakkında çok çok güzel yazılar çıkması demek,birde fazla özeline girmeden blogcuları daha yakından tanımak demek... benim mimlere bakış açım budur :)Güzel bişey yani,korkmana gerek yok,en kısa sürede ben sana bir mim hediye ederim,sende hem öğrenmiş olursun,hemde mimlenmiş olursun,,,hoşuna giderse benim gibi mim duasına çıkarsın,gökten yağmur gibi mim yağar :)hoşuna gitmezse mim görünce öcü görmüş gibi kaçarsın,saklanacak yer ararsın :)

teşekkür ederim,saygılar bizden efendim..
her zaman beklerim,,sen şimdi bu yorumu gelip okurmusun bilemediğim için aynını sanada bırakıcam :)

iyiki copy paste yapmayı öğrenmişim :)

MAVİ TUTKU dedi ki...

Keşke bunlar üzerine yaşam gelişse artık ve öyle devam etse.
Allah(c.c.) kabul etsin.
Saygılar..

gelibolu17 dedi ki...

Mavi Tutku,
hoşgelmişsiniz...İnşallah olur.
Amin...Selamlar

eda dedi ki...

seni seni ! hadi bloguma buyur gel : onca yorumlarini cevapladim birde burada cevaplicak olursam geceyi burda tamamlariz herhalde. ha! fransiz usulu yap, kahveni de al gel : bende kahve yok ona gore osmanli torunu !

eda dedi ki...

ya bos ver kahveyi ! kahve olmazsa da baska bir sey ikram etmicek kadar gorgusuz deyilim herhalde ! sen gel yeter ki , ben kahveyi bulur desiririm bir yerlerden mutlaka ! gel gel ne olursan gel Mevlana'ya !

gelibolu17 dedi ki...

Eda,
çok hoşsun güldürdün beni...sen bu yorumu yazdığın esnada ben zaten kahve içiyormuşum :) Sanada geldiğimde çay içerim,çayın vardır herhalde,geliyorum Mevlana'ya koy çayın suyunu ocağa :) selamlar,sevgiler...

gül dedi ki...

Neyse biz dönelim konumuza :)kardeşim gülca,Hayra anahtar,şerre kilit olmak,adlı yazını yayınladım,haber vereyim dedim,ve ben dört tane okudum okumaya devam edeceyim inşallah,haberleşelim oldumu? Allah'a emanet olun.

gelibolu17 dedi ki...

Gül abla,
istediğin yazıyı alabilirsin blog senindir,haber vermene gerek yok :)
Çok teşekkürler güzel desteğin için,Allah kabul etsin okuduklarınıda,ben hepsini toplayıp,tekrar yayınlayacağım inşallah...Selamlar,sevgiler...

gül dedi ki...

Neler oluyor ya..:)blogcu kardeşler kış uykusunamı yattılar ne :)neyse biz gelelim asıl konumuza.Siz nerelerdesınız kardeşim ya...Ne oldu bizim yasin-i şerif,devam etmiyormusunuz? banada uğrayan olmamış sağolsunlar,ne diyim hayırlısı olsun bakalım."Ben üç tane"daha okudum.Hayırlı akşamlar Kardeşim.

gelibolu17 dedi ki...

Gül abla,
hoşgelmişsin :) Yok kış uykusuna yatmadım,oysa çok istiyorum yatmayı :)Ama işlerim çoktu geçen hafta ve bu hafta,evde biraz ufak tefek ustalık işler çıktı,ben biraz rahatsızlandım üşüttüm herhalde ilgilenemedim o yüzden,önümüzdeki hafta düzelir inşallah...
Allah kabul etsin okuduklarını ve okuduklarımızı,ben onları sayıp hemen yayınlıyorum az sonra,,,,çok teşekkürler,hayırlı cumalar,selamlar...

gül dedi ki...

Aleykümselem kardeşim gülcan,geçmiş olsun iyisindır inşallah? sayenizde yasın-i şerifi ezberleyeceyim :) inşallah.Tamamlanmadıysa haber ver okurum yine olurmu. Allah'a emanet olun.

gelibolu17 dedi ki...

Gül abla,
hoşgelmişsin...Allah kabul etsin inşallah,sayayım ben haber veririm,kendimde okuyacağım daha...
selamlar

Gelibolu'm