11 Mayıs 2011

Sevgili "İhyaca" Hurma İkram Etmiş Bizlere

Sabah,sevgili "İhyaca"yı ziyarete gittim,İlahi dinledim,selam bıraktım çıktım...
Kendisi sağolsun bana Hurma ikram etmiş ve buda yetmezmiş gibi sizlerede göndermiş...
"Bugünkü ikramım acve hurması buyur kardeşim,şifa olsun..Tabakdakileri de yanında götürüver de senin blogdakilere ikram edersin" Demiş...Allah kabul etsin :)
Bende dururmuyum,hemen hurmaları sizede ikram edeyim dedim...
Buyrun efendim...Afiyet şifa olsun...Sanalda olsa....

Peygamber hurması olarak bilinen hurmanın şifalı olduğuna inanılıyor.  Acve hurmasının zamanında Peygamber efendimiz (s.a.v) tarafından ekildiği ve bu nedenle Peygamber hurması olarak da biliniyor, “Bu hurma o yıllardan beridir Medine’de yetiştiriliyor. Diğer hurmalara göre daha büyük olan hurma, lezzetiyle de diğer hurmalardan ayrılıyor. Ayrıca bu hurmanın ayrıca şifalı olduğuna da inanılıyor.



Bu hurmanın şifalı olması hakkında Peygamber Efendimizin (s.a.v) bir Hadis-i şerifi bile var. Bu hurmadan sabah aç karnına 7 tane yiyen kişinin gün boyunca hiçbir şeyden zehirlenmediğine inanılıyor. Hem şifalı hem de manevi özelliği olması nedeniyle bu hurmamız dünyanın en pahalı hurması olma özelliğini taşıyor” .
Hurma hakkında bir hikaye şöyle, Peygamber Efendimiz (s.a.v), Mekke’den Medine’ye hicret ettiğinde Medine’deki gayrimüslimler kendisinden peygamber olduğunu kanıtlaması için bir mucize göstermesini istemiş. Bunun üzerine Peygamber Efendimiz (s.a.v) yerden kuru ve yanmış bir dal parçasını eline almış ve tükürüğüyle ısladıktan sonra toprağa dikmiş. Dikilen dal parçası anında büyümüş ve meyve vermeye başlamış. İşte bu hurmaların, o dikilen ağacın meyveleri olduğu söylenir.

Fotoğraf ve yazı netten alıntıdır..Çok teşekkürler...

16 yorum:

gelibolu17 dedi ki...

Çok güzeller ya,ben hurmayı Ramazan ayında tercih ediyorum mutlaka,hurmasız bir ramazan ayı düşünemiyorum :)
Ama bu gidişle sevgili "ihyaca" sayesinde diğer zamanlarda yiyeceğiz galiba...Teşekkürler canım,çok naziksin :)

Ben şimdi gidiyorum,siz kendi evinizdeymiş gibi rahat olun,o kadarda demedik canım :)Kısmet olursa tekrar görüşürüz....
Allah'a emanet olun :)

gül dedi ki...

merhaba gülcan kardeşim.yazını beyenerek okudum Efendimiz Peygamberimiz olurda içinde. güzel olmazmı O nun adı gecen her şey güzeldir.paylaştığın için sağol canım.hurmadanda yedim.Allah razı olsun.tabi ki ihyaca kardeşimizdende.hayırlı günler.

CAHİDE dedi ki...

Allah razı olsun canım. İnşaallah gerçekte de yemek kısmet olur. Cidden bir çok şifası varmış. Mübarek'in elleriyle dikilmiş tabi.Boşa olur mu?
Kalbi muhabbetlerimle arkadaşım...

NESLiiCE dedi ki...

Ramazan ayinda gercekten güzel oluyor

Unknown dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Unknown dedi ki...

Bacım ben geldim baktım evde yoksun şöyle ayaklarımı uzatıp bir güzel dinlendim malum uzun yoldan gelince yorulmuşum:))))))
Hurmayı ben canlı olarak ikram etmek isterdim sana bacım kimbilir belki......ben yazdım gidiyorum sen gelince okursun artık kal sağlıcakla:)

ihyaca dedi ki...

Canım kardeşim hurmalarını alıp gelmiş yazı bile yazmış.Yazı çok güzeldi teşekkür ederim.Bak gelirken yanımda bir tabak daha getirdim belki yetmez diye,herkese afiyet olsun,şifa olsun..Allah'a emanet ol kardeşim :)

gelibolu17 dedi ki...

Cahide,hoşgeldin,Rabbim cümlemizden razı olur inşallah :)sevgiler,selamlar...

gelibolu17 dedi ki...

Gül,merhaba hoşgelmişsin...Teşekkürler,her zaman beklerim,günün güzel geçsin,sevgiler,selamlar :)

gelibolu17 dedi ki...

Neslice,evet gerçekten güzel oluyor :) sevgiler,selamlar...

gelibolu17 dedi ki...

Gürhan Gülez,rica ederim...
Ennn yakın kuruyemişçide alacağız soluğu napalım,yemezsek olmaz şimdi,ama bak sevgili "ihyaca" gelirken bir tabak daha getirmiş sağolsun :) seviyo beni,evet evet sevdi beni-bizi...Bizde onu sevdik Allah için :) Belki bi dahaki sefere bize zemzem suyu ikram eder bellimi olur :)

gelibolu17 dedi ki...

Aynur bacımmm,hoşgelmişsinnn,uzat uzat ayaklarını rahat ol sen canım,ben arkana yastıkta vereyim,sana şöyle bol köpüklü bir kahvede yapayım olurmu?İnşallah bir gün senin ikram eetiğin hurmalarıda yerim kısmet,belli olmaz :)Ama Gelibolu'dan eğer çok yakınım gelirse Medine'ye senin yanına gitmesini rica edeceğim,selam göndereceğim sana,o zaman sen bana hurma yollarsın :)
Allah'a emanetsin canım,selamlar,her zaman beklerim :)

yemekbiraşk dedi ki...

ne de güzel ikramlık bu hurmalar aldım yedim gidiyorum:)
sevgilerimle gülcancım

Yazıyor dedi ki...

Bu hurmaların 3 tanesi insanı kesiyor 7 tane biraz zor, diğerlerinden daha tatlı. Ve bu hurmaların hepsinde Allah lafzı bulunuyor. Hamdü senalar olsun, yerinden alıp getirmeyi nasip ediyor yaradan uzuuun zamandır:)

Selam ve Muhabbetle!

gelibolu17 dedi ki...

Arkadaşlar yorum bıraktığınız için hepinize çok teşekkür ediyorum,ama inanın böyle terbiyesizlik görmedim sizin yorumlarınıza cevap vermiştim ben hepsi silinmiş,iki günlük bloga erişemediğimiz zamanda,,,ya bu blogger ne yapmaya çalışıyor anlayamıyorum,iyileştirmemi yapıyor bloglarda,yoksa kötüleştirmemi,yada daha kötüsü bizleri yıldırma politikasımıdır bu,bizim postlarımızı,yorumlarımızı bizden habersiz silmeye ne hakkı var ?
eğer bu saçmalık devam ederse çok fena küseceğim blogger'a ve bir dahada asla konuşmayacağım...
Hepiniz sağlıcakla kalın,dediğim gibi teker teker hepinize az veya çok cevap yazmıştım ama yok onlar şimdi:( sevgiyle kalın selamlar...

ihyaca dedi ki...

Wordpress seni bekler :)

Gelibolu'm