20 Şubat 2011

İnsan Bir Yolcu

İnsan bir yolcu.
Yolu belli,gideceği yer belli...
Yola koyulup yolda olmak gerek.
Oyalanıp yolu uzatmak anlamsız.
Unutup yoldan çıkmak bir felaket.
Vaktinde bir sınırı var,mühlet dolmadan menzile varmak lazım...
YOl kenarında şu bizi oyalayıp duran çarşı-pazarların,
panayırların en güzelleri yolun sonunda kurulu.
Dostlar,ahbaplarda orada;sohbet,muhabbet meclisleride orada...

Yol kesicilere uymak,çığırtkanlara kulak vermek büyük zarar.
Maksadı unutturacak,geri bıraktıracak,yolu uzatacak her şey boş ve anlamsız.
Malayani,boş işleri bırakıp,yol bilenlerin kervanına katılıp yol almalı...
Yoksa yol bitmeden ömür bitecek...



Dışın daima halkla, için Hak’la olsun.
Sakın halk ile meşgul olman Hakk’tan gafil olmana sebep olmasın...

Erzurumlu İbrahim Hakkı (k.s.)

12 yorum:

Fikir/Siz Yazılar dedi ki...

Selam ey güzel insan, İzmir den bol selam olsun sana:)

Çok sevdim şiiri, benim "SEYİR DEFTERİ" adlı şiirime benziyor.

Seyir defteri..
Yolcuyuz hepimiz 'hayat' denilen gemide,
Ne zaman,nasıl ineceğimiz yazılıdır seyir defterinde.
Ne bir daha yazılır nede silinir,
Kader yazar defterin etiketinde...
Kaptanımız verdi elimize pusulayı,
Gösterdi bize gideceğimiz yolu...
Kimimize göre bu yanlış kimimize doğru..
Lakin pusulayı şaşırdıkmı bir kere,
Ne yanlış kalır ne doğru...
Vicdan ve akıldır can yeleğimiz,
İyisinide kötüsünüde biz seçeriz,
Vebali yoktur kimsenin,
Sonunda hak muhasebeye,
Vicdanı aklı verende,hak geçmemiş kimseye
Çok fırtınılar,kasırgalar atlatır,
Dedikya 'hayat'bu geminin adı
Kah güldürür bizi kah ağlattır,
Kaptan dediki sanmayın bu yanlızca bir gemi..
Terazinin kefesi hak yolunda olsun,
Düşünün sonunda gideceğiniz yeri! ! ..
Tamam! ..dedim kaptana,,
Ben yükümü aldım,demir at şu limana,
İnecek var..
Sen yoluna devam edersin..benim yerime,
Binecek var...

(1998)

Afet Şaşmaz

fikr-i alem
hobibox

GüLüm'Se dedi ki...

Allah razi olsun ablam, anlamli bir yaziydi.. Rabbim HAK yolundan ayirmasin
Saygilar :)

Pabuç dedi ki...

Güzel bir paylaşım güzel insan..nasihat oldu bize..

Sevgiler..

gelibolu17 dedi ki...

Ve aleyküm selam Afet,canım hoşgeldin,bugün misafirlerim vardı ancak şimdi vakit buldum geliyorum nete:)))Şiirin için çok teşekkürler,çok güzel yazmışsın,emeğine sağlık:)
Gelibolu'danda Kahraman,şanlı İzmir'e gönül dolusu sevgiler,selamlar gelsin..öpüyorum...

gelibolu17 dedi ki...

Gülümse,Allah cümlemizden razı olur inşallah....
Amin,sevgiler:)

gelibolu17 dedi ki...

Pabuç,beğenmene sevindim,sevgiler,selamlar:)))

Adsız dedi ki...

Nice site ....)

efeninannesi dedi ki...

ahhh canım ne kadar incesin bitanem hoşgelmişin sayfama huzur feyz getirmişin anne yazını okudum çok beğendim çok tesekkürler bu güzel yazı için sevgiler selamlar

boncukdevrim dedi ki...

Harika bir paylasim canim gülcanim cok begendimm...
Yüreyine saglik...

ahsen58 dedi ki...

canım sayfama uğrarmısın ödülün var

efeninannesi dedi ki...

Nerelerdesin sen bakıyım kaç gündür uğramıyorsun sen bana hıııııııııı

gelibolu17 dedi ki...

Adsız,Thanks:)))


Efeninannesi,nerde olim canım,baktımda 3 gündür yokmuşum,kötü bişey yok hamdolsun,azbuçuk hastalıklarla uğraşıyoruz:)))gelicem çay içmeye,sevgiler,öpüyorum:)


Boncuğum,çok teşekkürler,öptüm,selamlar:)))



Ahsen58,hani nerde bakayım:)))
geliyorummmmmm:))))

Gelibolu'm