6 Kasım 2010

"Haydi Bir Dost da Sen Hediye Et!"(Etkinliğe Davet)

Sevgili Arkadaşımız LAM-I TARİF Blogunda oldukça güzel vede bir o kadarda faydalı bir etkinlik başlatmış...
Etkinliğin adı:
"Haydi Bir Dost da Sen Hediye Et!"

Dostlarımızın hiç eksilmemesi dileğiyle,buyrun efendim...




Etkinlik Adı: "Haydi Bir Dost da Sen Hediye Et!"
Etkinlik Başlama Tarihi: 04.11.2010 - Perşembe
Etkinlik Kayıt İçin Son Tarih: 19.11.2010 - Cuma
Kuraların Açıklanması: 26.11.2010 - Cuma

Etkinlik Öncesi Açıklama:
Kitap okuma oranlarına göre Türkiye bu listenin alt sıralarına ambargo koyan ülkelerin başında geliyor. Yabancı ülkelerin bir çoğunda, yıllık kişi başı kitap okuma adedi 25 gibi bir rakamı bulurken (ortalama), Türkiye'de bu oran sadece ve sadece 25 kişiye 1 kitap gibi trajikomik oranlarda seyrediyor.

Evet, ne yazık ki Türk milleti olarak kitap okuma alışkanlığımız yok denecek kadar az. Bu gidişle de sıfırın altını görecek gibiyiz (Latifemizi de edelim). Bir Vatan ve Milletsever olarak bu durumun beni bir hayli üzdüğünü esefle belirtmek isterim. Ve bunun için ne yapıyorsun diye soracak olursanız, bu zamana kadar pek fazla bir şey yapmadım ama şu an bir şeyler yapıyorum, bir kaç da projem var ve onları da hayata geçirme aşamasındayım diyebilirim.

Bu projeler, sosyal sorumluluk içeren projelerdir ve kat'i surette hiç bir kazancım olmamakla birlikte mahza insanlarımızın bir kaçını da olsa kitap okumaya alıştırma gayesi gütmektedir. Bu projelerden ileriki zamanlarda bilfiil haberdar olacaksınız, bunu içtenlikle söyleyebilirim. Tabii, bazı arkadaşlarımızla konuştuğum oldu aklımdakileri, fikirlerini alma babından. Yeri ve zamanı geldiğinde, bloğumu takip eden her muhteremden bu projeler için yardım talep edebilirim, ilan oluna.

Neyse, konuyu çok dağıtmadan asıl söylemek istediğime geçmek istiyorum. Bu kadar az oranlarda olunca, insanları bir şekilde buna özendirmek gerekir diye düşünüyorum. Ve birisini bir olaya ısındırmanın en kolay yolu da ona hediye vermektir. Hediyenin, zaten dinimizde yeri çok büyük. Hediye alıp vermek sünnettir, öyle itikad eder, öyle inanırız. Dolayısıyla da şu dünyada bir insana verilebilecek en güzel hediyenin kitap olduğuna inananlardanım. Bundan kıymetli bir hediye tahayyül edemiyorum açıkçası. Zira, her zaman söylediğimiz bir kavram vardır: "Kitaplar, insanın en iyi dostudur." Madem en iyi dostumuz kitaplar, birine bir dost hediye etmenin de en güzel hediye şekli olduğunu düşünüyorum.

Peki neden böyle bir yazı kaleme aldın diye soran olursa, bir kitap hediye etkinliği oluşturmak istiyorum. Bu etkinliği, daha önce bir platformda gerçekleştirmek istedim. Lakin muvaffak olamadım, dış güçler mani oldu :D. Ve tekrar bu etkinliğe kolları sıvamanın vaktinin geldiğini düşünüyorum. Bu sefer, bu etkinliği gerçekleştireceğim, 5 kişi ile dahi olsa.

Peki nedir bu etkinlik? Tabii ki, "Hadi bir dost da sen hediye et!" etkinliği. Şöyle ki, etkinliği bloğumdan başlatıyorum ve etkinliğe katılmak isteyen herkes yorum bırakarak ismini, soyismini ya da kendini temsil eden blog ismini kendisine ulaşabileceğimiz bir mail adresi ile yazıyor.

Katılmak istediğini söyleyen bütün kişilerin isimlerini alıyorum, excel sayfasına kaydediyorum. 15 gün süreyle bu kitap etkinliği yazısı kalacak, yeni yazı yayımlamayacağım. Dolayısıyla üst yazı olarak bu gözükecek. 15 günün sonunda, kura ile rast gele kimin kime kitap hediye edeceğini belirleyeceğiz.

Ancak, bu kitap hediye etmek olayı birazcık farklı olsun istiyorum. Yani, iki kişi arasında hediye alıp-verme ile sınırlı kalmasın. Aklımdan geçen ise şöyle bir değişiklik: Mesela, katılanlar arasında farzediyorum Ahmet adlı arkadaşımızın kurada bana kitap alacağı çıkmış. Benim de farzediyorum Mehmet adlı arkadaşımıza. Diğer bir arkadaş olan Erhan'ın da Ahmet'e çıkmış. Dolayısı ile Ahmet, bana kitap hediye ederken, ben Mehmet'e, Erhan da Ahmet'e kitap hediye ediyor. Herkesin kitap hediye ettiği kişi ile kendisine kitap hediye eden kişi farklı olursa daha güzel olur diye düşünüyorum.

Velhasılı kelam, etkinliği bugün başlatıyorum. Etkinliğe katılmak isteyen arkadaşlar bu yazıya yorum bırakabilirler, isim ve soyisimleri ya da blog adları ve de kendilerine ulaşabileceğimiz bir e-mail ile birlikte. Katılanlar geldikçe, isimleri bu yazının sonuna eklenecektir. Etkinliğe arkadaşlarınızı davet edebilirsiniz. Umarım, keyifli ve güzel bir etkinlik olur.

Kitapları ve dostlarını yalnız bırakmayalım. "Haydi bir dost da sen hediye et!"

Sevgiler,selamlar

Hiç yorum yok:

Gelibolu'm