10 Temmuz 2010

Kalb dönektir



Sual: İnsan çok sevdiği birinden, basit bir şey yüzünden nefret edebiliyor veya nefret ettiğini sevebiliyor. Bazen kalbim sakin oluyor, bazen vesveseler, düşünceler beni rahatsız ediyor. Neden böyle oluyor?

CEVAP

Kalb, kelime olarak, bir hâlden bir hâle değişme, dönme gibi anlamlara gelir. Bir Müslüman da, çeşitli vesveselere, günahlara maruz kalabilir. Birkaç hadis-i şerif meali şöyledir:

(Müminin kalbi, kaynayan tencereden çok değişikliğe maruz kalır.) [İ. Ahmet]

(Kalb serçe kuşu gibidir, her an bir tarafa yönelebilir.) [Hâkim]

(Günah işleyenin kalbinde siyah bir nokta meydana gelir. Eğer tevbe ederse o leke silinir. Tekrar günah işlerse, o leke büyür ve kalbini tamamen kaplar.) [Tirmizi]

(Kalbler, çeşitli fitnelere maruz kalır. Fitneye maruz kalan kalbde bir siyah leke hâsıl olur. Fitneyi reddeden kalbde ise, beyaz bir nokta meydana gelir, kalbi bembeyaz olur. Fitne artık ona zarar veremez. Bulanık kalb, siyah bir taş gibidir. Yamuk veya ters bir bardağa benzer. Marufu bilmez, münkeri yadırgamaz. Nefsinin esiri olur.) [Müslim]

Kalb, böyle hallere girebileceği için, Peygamber efendimiz, ümmetine öğretmek için şöyle dua etmiştir:

(Ey kalbleri [iyiden kötüye, kötüden iyiye] çeviren Allah’ım, kalbimi, dininde sabit kıl [dininden döndürme, ayırma]!) [Tirmizi]

Bir âyet-i kerime meali de şöyledir:

(İman edenlerin kalbleri, Allah’ı anmakla itminana [huzura] kavuşur. İyi bilin ki, kalbler ancak Allah’ı anmakla huzura kavuşur.) [Rad 28]

İman etmeyeceği Allah indinde bilinen kâfirin kalbi ise, mühürlüdür. Onun hidayete gelmesi mümkün değildir. Hakkı işitmezler, gerçekleri görmez ve anlamazlar. Bir âyet-i kerime meali:

(Biz onların kalblerini mühürleriz de, onlar [gerçekleri] işitmezler.) [Araf 100]


Mehmet Ali Demirbaş
Teşekkürler

6 yorum:

Unknown dedi ki...

mrhb tşk hayırlı günler

Tespih Taneleri... dedi ki...

Allah razi olsun canim, cok degerli bilgiler bunlar...Paylasimin icin cok tesekkur ederim bende buna banzer bir yazi yayinlamistim...Hassas mevzular bunlar cok dua edip kalbi bos birakmamak lazim....
Selam ve dua ile...

Pabuç dedi ki...

Teşekkürler bu yazıdan beni haberdar ettiğin için...

Büyük konuşmamayı öğretti hayat bana ; ne zaman şunu yapmam dediysem onu yapıp pişmanlık duymuşumdur..

Ne zaman bir şeyi kınadıysam yine aynı şey olmuştur ben yine hımm deyip sonra da tövbe edip af dilemişimdir...

Ama öğrendim :))

Bir de sevmediğim insanı sevebiliyorum ama sevdiğim/i sandığım kişiden soğuduktan sonra geri dönemiyorum...Ya var ya yok yani benim için..kötü mü bu bilemiyorum...

Peygamber Efendimizin duasını her zaman yapıyorum Rabbim kabul etsin inşaAllah...

Sevgiler..

Her daim huzur ve sevgiyle kal..

Pabuç dedi ki...

bitti :)

gelibolu17 dedi ki...

Pabuc,
sevdiğim/i sandığım kişiden soğuduktan sonra geri dönemiyorum...Ya var ya yok yani benim için..kötü mü bu bilemiyorum...
demişsinya,bence kötü değil bu durum,bir çok kişi böyle sanırım,,,
hani insan en çok sevdiklerinden kırılırmışya,hani her zaman dostun bir gülü yaralarmışya işte öyle...


Rabbim cümlemizin dualarını kabul buyursun inşallah,teşekkürler,sevgiler,selamlar:)))

gelibolu17 dedi ki...

:)))

Gelibolu'm