26 Mart 2010

Hayırlı Cumalar


Hadis-i şeriflerde buyuruluyorki:
"Allah indinde en kıymetli amel,müminin borcunu ödemek veya sıkıntısını gidermek suretiyle onu sevindirmektir."
(Taberani,Beyheki,Ebu-ş-şeyh)

"En faziletli amel,bir müminin ayıbını örtmek,karnını doyurmak veya bir ihtiyacını karşılamak suretiyle onu sevindirmektir."
(İsfehani)

"Farzlardan sonra en kıymetli amel,bir mümini sevindirmektir."
(Taberani)

"Bir mümini sevindiren,beni sevindirmiş olur.
Beni sevindirende,Allah indinde bir ahid almış olur.
Allah'tan ahid alanada ateş asla dokunmaz."
(Ebu-ş-şeyh)

"Din kardeşini sevindirmek kadar,Allah katında kıymetli bir şey yoktur."
(İ.Necar)

"Her şeyin bir anahtarı vardır,Cennetin anahtarıda yoksulları sevmektir."
(İbni lal)

"Bir müslümanı sevindiren,kabrimde beni sevindirmiş olur.
Beni sevindirenide Allahü Teala kıyamette sevindirir."
(İ.Necar)

"Allahü Teala,bir müslümanın sıkıntısını giderip,onu sevindireni,kıyamette en sıkıntılı anlarda sıkıntılardan kurtarır."
(Buhari)

"Müslüman,Müslümanın kardeşidir,onu üzmez,onu sıkıntıda bırakmaz.
kardeşinin sıkıntısını giderenin,Allahü Teala kıyamet sıkıntısını giderir."
(Nesai)

"Cennetteki sevinç sarayına ancak,çocukları sevindirenler girer."
(İ.Adiy,İ.Neccar.)

"Bir kimse,mümin kardeşini sevindirince,bir melek bu kimseye hep dua eder.
Ölüp kabre konunca yanına gelip,(Beni tanıyormusun?)der.
Ölü,(hayır)deyince,,(Ben bir müslümana verdiğin sevincim,bugün seni sevindirmek için geldim.kabirde yanındayım,kıyamettede sana şefaat edip Cennetteki makamını göstereceğim) der."
(İ.Ebi-d-dünya)
By gelibolu17

8 yorum:

anneminkizıyim dedi ki...

Hayirli Cumalar canim, saglik ve esenlikle kalmani dilerim, sevgiler....

Unknown dedi ki...

Hayırlı cumalar arkadaşım...

Afet Ergü Şaşmaz dedi ki...

Sana da hayırlı cumalar bitanem, yazamıyom sana hemen ama sanma unuttuğumdan.

Ne güzel hadis-i şerif bunlar, okumak sindirmek lazım sık sık,

Bu arada isim değişmedi güzelim, alan adı aldım, o yüzden www. web sayfası alınca gelincik adıyla vermedi google amca kullanılıyormuş diye. az isim aramadık , beni takip etseydin bilridin yaaaaa :)

SeViL ( sevdalitatlar ) dedi ki...

Hayırlı Cumalarınız oldun dua ile..

Rabbim her daım yar ve yardımcınız olsun yaşam denilen bu girdap da..

Sevgiler..

Magia da Inês dedi ki...

Oi, amiga!
Voltei para outra visitinha...
Ontem foi dia do cacau...
Que sua vida e de sua família seja doce como o chocolate!
Hoje, no Brasil as luzes se apagam ...
Não ao aquecimento global.
Bom fim de semana!
Beijinhos.
Itabira - Brasil

humeyra dedi ki...

Ama acaba buraya değil de diğer bloğuna mı yazmam gerekiyordu. Ya da ne farkeder? Hepsi sensin sonuçta. Akşama mail atarım da tam olur.

humeyra dedi ki...

Tamamdır, benim vaktim bol. Etkinliğe severek ev sahipliği yaparım 1 Nisanda :)

nurşen dedi ki...

Selamlar arkadaşım,yeni etkinlik konunuz çok güzel.Büyük bir keyifle okuyorum yazıları,arkadaşlarımızında yüreklerine sağlık.Allah hepinizden razı olsun.İyi geceler.

Gelibolu'm