18 Mart 2010

18 MART 1915 ÇANAKKALE ZAFERİ-ŞEHİTLER GÜNÜ


Şu boğaz harbi nedir, var mı ki dünyada eşi?

En kesif orduların, yükleniyor dördü beşi

Şüheda gövdesi, bir baksana dağlar taşlar...

O, rüku olmasa, dünyada eğilmez başlar,

Yaralanmış tertemiz alnından uzanmış yatıyor;

Bir hilal uğruna ya Rab, ne güneşler batıyor!

Ey, bu topraklar için toprağa düşmüş, asker!

Gökten ecdad inerek öpse o pak alnı değer.

Ne büyüksün ki kanın kurtarıyor Tevhid'i...

Bedr'in aslanları ancak, bu kadar şanlı idi...

Sana dar gelmeyecek makberi kimler kazsın?

"Gömelim gel seni tarihe!" desem, sığmazsın.

Herc ü merc ettiğin edvara yetmez o kitab...

Seni ancak ebediyyetler eder istiab.

"Bu, taşındır" diyerek Kabe'yi diksem başına;

Ruhumun vahyini duysam da geçirsem taşına;

Sonra gök kubbeyi alsam da, rida namıyle,

Kanayan lahdine çeksem bütün ecramıyle;

Mor bulutlarla açık türbene çatsam da tavan;

Yedi kandilli Süreyya'yı uzatsam oradan;

Sen bu avizenin altında, bürünmüş kanına,

Uzanırken gece mehtabı getirsem yanına,

Türbedarın gibi ta fecre kadar bekletsem;

Gündüzün fecr ile avizeni lebriz etsem;

Tüllenen mağribi, akşamları sarsam yarana...

Yine bir şey yapabildim diyemem hatırana.

Sen ki, son ehl-i salibin kırarak savletini,

Şarkın en sevgili sultanı Salahaddin'i,

Kılıç Arslan gibi iclaline ettin hayran...

Sen ki islamı kuşatmış, doğuyorken hüsran,

O demir çemberi göğsünde kırıp parçaladın;

Sen ki, ruhunla beraber gezer ecramı adın;

Sen ki; a'şara gömülsen taşacaksın... Heyhat,

Sana gelmez bu ufuklar, seni almaz bu cihat...

Ey şehid oğlu şehid, isteme benden makber,

Sana ağuşunu açmış duruyor Peygamber.

RUHLARI ŞAD OLSUN!
Çanakkale Savaşı Bayram Namazı
Seyid Onbaşı

11 yorum:

Yemek Aşığı Kybele dedi ki...

18 Mart Çanakkale Zaferi ve Şehitler Günü'nü içimde yaşıyorum.Tarihten alınacak çok ders var.Ancak asıl önemli olan dersi almak dışında geçmişte yapılan hataları tekrarlamamak ve yeni nesillere vatan sevgisini doğru verebilmek.

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

Merhaba canım,
Bugünü boş geçirmeyip,güzel bir yazı veya şiirle hatırlayacağını biliyordum.Sayfandaki türküyüde büyük bir hüzünle dinledim.
Yüreğine sağlık.
Allah şehitlerimize gani gani rahmet eylesin.

Adsız dedi ki...

18 Mart Çanakkale Zaferini kutlu, şehitlerimizin ruhları şaad olsun.

Adsız dedi ki...

BİLMEYE YOLCULUKTAYIZ DOSTLAR!
BULMAYA YOLCULUKTAYIZ…
BİLİP DE SEVMEYE YOLCULUKTAYIZ…
VE…
SEVGİYİ İSPATA YOLCULUKTAYIZ!
YOLLARIMIZ AÇIK OLSUN..
CUMAMIZ MÜBAREK OLSUN AMİN!

http.//belguzaranne.blogspot.com dedi ki...

merhaba hayırlı akşamlar

http.//belguzaranne.blogspot.com dedi ki...

merhaba sağlıklı bır akşamdıleğıyle

http.//belguzaranne.blogspot.com dedi ki...

gunaydın mutlu sabahlar

http.//belguzaranne.blogspot.com dedi ki...

gunaydın neşe dolu sağlıklı yarınlara

Afet Ergü Şaşmaz dedi ki...

Merhaba canım, ben namı diğer gelincik, yeni adımla hobicell,

Bundan sonra sizlere yeni aldığım web alan adıyla ulaşıcam, bunu bilgilerine sunarkan, gecikmiş ziyaret ve yorumlar için özür diliyor, bu geçiş sürecinde beni yanlız bırakmadığınız için de teşekkür ediyorum.

En kısa zamanda yorum ve ziyaret eksikliğimi telafi ederek, güzel ve hoş paylaşımlarla sizlere ulaşıcam.

Sevgiyle, sağlıcakla kalınız.

(seni unuturmuyum da, bu geçişle çok cebelleştim kaç gün yazıp yollayamadım bişey, ödüller içinde ayırca yazıcam)

nasibim dedi ki...

canım nasılsın cboxın nerdeeeeee

kocamn öptum seni

çanakkale yazın süper :...(((

tesekkürler bitanesi

gelibolu17 dedi ki...

nasibim canımmm bende seni kocaman öptüm..sevgilerimi gönderdim..
cbox orda duruyo kıss aşağıda aşağıya gell..
aa sende çıkmıyomu yoksa?

Gelibolu'm